تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

وقتی گوشی شارژ نمی شود چه کنیم؟

  • بررسی کابل شارژ

از رایج‎ترین دلایل بروز مشکل شارژ نشدن تلفن همراه، وجود اختلال در کابل شارژ است. حتما در این شرایط از خود می‎پرسید که چرا گوشی شارژ نمی شود ؟ در حقیقت کابل های شارژ در شرایط نامساعد و به مرور زمان پوسیده شده و از بین می‎روند. این اتفاق باعث می‎شود که کابل شارژ در انتقال برق به گوشی شما به درستی کار نکند. بهتر است برای امتحان صحت سلامت گوشی، از کابل شارژ دیگری برای شارژ کردن گوشی استفاده و مساله را به این ترتیب هم بررسی کنید.

 

  • بررسی آداپتور

یکی از رایج‎ترین دلایل شارژ نشدن گوشی، اختلال در کار آداپتور است. اگر سیم شارژر شما به گونه ای است که قابلیت جدا شدن از آداپتور را دارد، احتمال خرابی آداپتور و سیم شارژر بیشتر قوت می‎ گیرد. بهتر است از آداپتور دیگری برای شارژ استفاده کنید و مسئله را بار دیگر بررسی کنید. اگر مطمئن هستید که مشکل از سیم شارژ نیست، از آداپتور دیگری برای شارژ استفاده کنید، در صورتی که تلفن همراه شما شارژ شد مشکل از آداپتور بوده و باید تعویض شود. آداپتور می‎تواند جواب احتمالی به سوال چرا گوشی شارژ نمی شود باشد.

 

  • تلفن همراه خود را خاموش و روشن کنید

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث شود گوشی شما با مشکل شارژ نشدن مواجه شود و شما از خود بپرسید که چرا گوشی شارژ نمی شود، وجود ناهماهنگی بین برنامه ها و بخش های پردازشی موبایل است. برای این که متوجه شوید گوشی شما دچار این مشکل شده است یا نه، بهتر است یک بار گوشی را خاموش و روشن کنید. ممکن است مشکل گوشی شما به راحتی حل شود.

 

  • عوض کردن منبع برق

وقتی با این سوال که چرا گوشی شارژ نمی شود مواجه می‎شوید، گویا همه چیز طبیعی به نظر می‎رسد. اگر برای شارژ گوشی خود از کامپیوتر استفاده می‎کنید آن را به پریز برق وصل کنید و اگر از پریز برق استفاده می‎کنید، پریز دیگری را دوباره امتحان کنید. این امکان وجود دارد که مشکل از گوشی و یا سیم شارژ نباشد و شما با مشکلات دیگری مثل معیوب بودن منبع برق روبرو باشید.

 

  • باتری گوشی را چک کنید

ممکن است که مشکل شارژ نشدن گوشی از باتری باشد. اگر تلفن همراه مشابهی در خانه وجود دارد، باتری خود را با آن عوض کنید. ممکن است که مشکل از باتری شما باشد و نیازی به تعمیر نباشد. در صورتی که مشکل از باتری گوشی شما باشد، تنها نیاز به تعویض باتری دارید.

 

  • مشکلات نرم افزاری

ممکن است مشکل شارژ نشدن گوشی از برنامه‎های نصب شده بر روی سیستم شما باشد. برنامه‎های نصب شده بر روی گوشی معمولا بعد از مدتی نیاز به آپدیت دارند. شرکت‎های برنامه نویسی موظفند تا برنامه‎هایی را ارائه دهند که کمترین مصرف انرژی را دارند. سعی کنید تا جایی که ممکن است نسخه سیستم عامل خود را به روز نگه دارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.