تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟

به طور کلی هک شدن موبایل دارای علائم سخت افزاری و نرم افزاری گوناگونی می باشد که عبارتند از :

 

  • زود تمام شدن شارژ گوشی

اگر از موبایل خود استفاده زیادی نظیر بازی کردن به صورت مداوم را ندارید، اما به سرعت شارژ باتری خالی می شود، می توانید تا حد زیادی مطمئن باشید که گوشی تحت کنترل است و بخش های مختلف آن توسط عامل بیرونی بررسی می شود. البته به یاد داشته باشید که دلایل زود تمام شدن شارژ گوشی بسیار متنوع بوده و تشخیص وجود مشکل هک گوشی در این خصوص نیاز به دانش کارشناس مجرب دارد.

 

  • کند شدن عملکرد گوشی

یکی از مهم‌ترین نشانه‌های هک گوشی، کند شدن یکباره ی عملکرد موبایل و هنگ کردن‌های بی دلیل آن است. البته هک شدن تنها یکی از دلایلیست که موجب کند شدن عملکرد گوشی می‌شود و کاربران باید بدانند که سنگین شدن کارت حافظه و حافظه ی داخلی نیز می‌تواند مسبب هنگ کردن‌ مکرر موبایل آن ها باشد.

 

  • دریافت و ارسال پیام های عجیب

در صورتی که گوشی به صورت خود به خود پیغام‌های بی معنی دریافت و ارسال می‌کند، می‌توانید تا حد زیادی با اطمینان خاطر عنوان کنید که هکرها و مجرمان سایبری به حریم خصوصی شما راه پیدا کرده اند و با مشکل هک شدن موبایل روبه رو می باشید.

 

  • نصب بدون اجازه ی برنامه های جدید

نصب و دانلود برنامه‌های جدیدی که هرگز نام آن ها را هم نشنیده اید نیز یکی دیگر از اصلی ترین عواملیست که نشان می‌دهد، گوشی هوشمند شما تحت حمله و هجوم بدافزارهای خطرناک و نفوذ هکرها قرار گرفته است.

 

  • خاموش و روشن شدن های ناگهانی دستگاه

در صورتی که موبایل شما تحت کنترل باشد، خاموش و روشن شدن های ناگهانی و بدون نظم خاص، امری دور از انتظار نیست، البته مسلما این خاموش و روشن شدن های موبایل می توانند ریشه در مشکلات و خرابی های داخلی گوشی نیز داشته باشند.

 

  • دریافت تماس های توام با پارازیت

در صورتی که در طول اکثر تماس های گوشی با پارازیت یا نویز شدیدی رو به رو می گردید که پیش از این بی سابقه بوده و شرایط گوناگون فیزیکی نظیر آنتن دهی نیز در بروز آن بی تقصیر می باشند، احتمال هک شدن موبایل وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.