تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چرا مردم شروع به سیگار کشیدن می کنند؟

اکثر مردم در نوجوانی شروع به سیگار میکنند. کسانی که دوستان و / یا پدر و مادر سیگاری دارند احتمال بیشتری برای شروع مصرف سیگار نسبت بقیه افراد دارند. برخی از نوجوانان می گویند که آنها “فقط می خواستند آن را امتحان کنند”. تبلیغات صنعت دخانیات ، تخفیف در قیمت ها، تبلیغات و دیگر محصولات آنها تاثیر بزرگی در جامعه ما دارد. صنعت تنباکو میلیاردها دلار در هر سال برای ایجاد و تبلیغات در بازار صرف میکند که نشان می دهد سیگار کشیدن یک امر هیجان انگیز، پر زرق و برق، و امن است.

با وجود این واقعیت که قرار دادن محصول با نام تجاری سیگار در فیلم ها توسط موافقتنامه ی ساماندهی تنباکو در سال ۱۹۹۸ ممنوع اعلام شد، سیگار در ۲ فیلم از ۳ جعبه فیلم در سال ۲۰۰۵ ظاهر شد که بیش از یک سوم از فیلم ها مربوط به جوانان بود. تعدادی از این فیلم دارای صحنه های مربوط به تنباکو در سال ۲۰۰۵ بود. اما در سال ۲۰۱۰، بیش از ۳۰ درصد از فیلم های پرفروش دارای امتیاز G، PG، PG-13 ، صحنه های مربوط به دخانیات بود. تعداد فیلم های نشان دهنده ی افراد سیگاری دوباره در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ آغاز شد. و مطالعات نشان می دهد که افراد جوان که سیگار کشیدن را در فیلم می بینند به احتمال زیاد سیگار کشیدن را شروع میکنند. گزارش یک جراح عمومی در ۲۰۱۴  اعلام کرد که سیگار کشیدن در فیلم ها برای جوانان است (از ۲۷۵ مورد قرار گرفتن در معرض سیگار در هر سال به ۱۰ مورد یا کمتر) و می تواند نوجوان را برای سیگار کشیدن به اندازه ۱۸٪ کاهش دهد.

یکی دیگر از راه های مشترک برای جوانان در معرض دخانیات از طریق اینترنت میباشد که، یک منبع تا حد زیادی غیر قابل تنظیم از سرگرمی است. اثر اینترنت بر سیگار کشیدن نوجوان یک قسمت از پژوهش است.

آگهی های تلویزیونی برای سیگار کشیدن از سالها پیش ممنوع شده است، اما فیلم ها نشان می دهند که مارک های دخانیات احتمال بیشتری برای گنجاندن صحنه های سیگار کشیدن به عنوان بخشی از تریلر های تلویزیونی را دارا هستند. این قصد تضعیف ممنوعیت تبلیغات تلویزیونی را دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.