تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

اثرات کوتاه مدت و بلند مدت سیگار کشیدن و دخانیات چیست؟

سیگار کشیدن باعث ایجاد بسیاری از انواع سرطان میگردد. اما سرطان تنها حدود نیمی از علل مرگ و میر مربوط به سیگار کشیدن را تشکیل می دهد. در دراز مدت، سیگار کشیدن یکی از علل عمده بیماری قلبی، آنوریسم، برونشیت، آمفیزم، و سکته مغزی است. همچنین باعث ایجاد ذات الریه میشود و آسم را بدتر میکند. سیگار کشیدن به حدود نیمی از بیماری های لثه در ایالات متحده مرتبط است، که به معنی از دست دادن دندان و جراحی دهان میباشد. آن زخم را برای درمان طولانی تر میکند و سیستم ایمنی بدن نیز ممکن است در افرادی سیگار میکشند درست کار کند.

سیگار کشیدن نیز به عروق آسیب میزند. به این دلیل است که بسیاری از جراحان عروق ، بیماران مبتلا به بیماری عروق محیطی (گردش خون ضعیف در دستها و پاها) را جراحی نمیکنند مگر اینکه آنها از سیگار کشیدن خودداری کنند. و مردان سیگاری در معرض خطر بالاتری از ناتوانی جنسی (اختلال نعوظ) نسبت به افراد غیر سیگار میباشند.

کشیدن سیگار باعث ایجاد اثرات کوتاه مدت بسیاری ، مانند عملکرد ضعیف ریه ها میگردد. به این دلیل که افراد سیگاری اغلب از تنگی نفس و سرفه های آزار دهنده رنج می برند. آنها اغلب به سرعت در طول فعالیت بدنی خسته میشوند. برخی از اثرات کوتاه مدت مشترک دیگر شامل کاهش حس بویایی و چشایی، پیری زودرس پوست، بوی بد دهان و تغییر رنگ دندان میباشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.