تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آیا اسلحه در ترکیه آزاد است؟

فروش سلاحهای دارای مجوز از سوی موسسه’ام.کی.ایی.کی’ ترکیه که تولید سلاحهای کمری در کارخانه های این موسسه انجام می شود در چند سال اخیر افزایش یافته است .

بنا به آمارهای منتشرشده فروش سلاحهای کمری از سوی این موسسه در سال ۲۰۰۹ میلادی ۱۹ هزار و ۳۰۲ قبضه بود که در سال ۲۰۱۰ میلادی به ۱۷ هزار و ۳۲۹ قبضه، در سال ۲۰۱۱ میلادی به ۱۹ هزار و ۵۷۵ و در سال گذشته میلادی به بیش از ۳۰ هزار قبضه رسید.

میزان فروش سلاحهای کمری از سوی این موسسه در سال ۲۰۱۲ میلادی با ۵۴ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۱ میلادی به ۳۰ هزار و ۲۰۷ قبضه رسید.

طبق قوانین ترکیه خرید، نگهداری و حمل سلاحهای کمری با مجوز شهربانی ترکیه آزاد است.

در سالهای اخیر و به موازات افزایش میزان جرایم و سلاح در دست مردم، مرگ و میر ناشی از درگیری های مسلحانه نیز افزایش یافته و وزارت کشور ترکیه در اواخر فرودین ماه لایحه جدیدی را که در آن اعلام نظر روانشناسان برای متقاضیان خرید سلاحهای کمری پیش بینی شده است را به مجلس ملی ترکیه ارائه کرد.

در این لایحه، متقاضیان دریافت مجوز حمل اسلحه در ترکیه افزون بر داشتن گواهی سلامت و سوء پیشینه باید گواهی سلامت روانی نیز داشته باشند.

براساس این گزارش، متقاضیان حمل اسلحه در ترکیه باید تحت نظر پزشکان روانشناس و جامعه شناس در آزمون هایی هفت تا ۱۰ روزه شرکت کنند که در صورت صحت سلامت روانی نسبت به صدور مجوز حمل اسلحه آنان اقدام می شود.

در این لایحه همچنین مجوز حمل اسلحه فردی که از الکل و یا مواد مخدر استفاده کرده باشد، لغو می شود.

افزون بر آن، در این لایحه سن صدور مجوز برای دارندگان اسلحه در ترکیه از ۱۸ سال به ۲۱ سال افزایش می یابد.

مشابه

  • https://tarikhema org/info/89761/آیا-اسلحه-در-ترکیه-آزاد-است؟/
  • https://tarikhema org/info/89761/آیا-اسلحه-در-ترکیه-آزاد-است؟/#:~:text=براساس این گزارش، متقاضیان حمل کرده باشد، لغو می شود
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. بهروز می گوید

    اصلا چرا حمل اسلح در ابتدا در ترکیه مجاز شده ? چه دلیلی در کار بوده ؟ چرا مردم ترکیه به این قانون اعتراض نمیکنند ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.