تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

کدام کشور بهترین غذاها را دارد؟

۱۰- ایالات متحده

شاید قرار گرفتن ایالات متحده در این لیست بدین دلیل باشد که بسیاری از غذاهای این کشور معمولاً از دیگر نقاط جهان نشأت می گیرند. پیتزای امروزی آمریکا از ایتالیا آمده و سیب زمینی سرخ کرده نیز ریشه ای بلژیکی یا هلندی دارد. همبرگر و فرانکفورتر نیز کاملاً مشخص است که از آلمان آمده اند. اما در آشپزخانه های آمریکایی غذاهای خاص دیگری نیز یافت می شود که در سراسر جهان محبوبیت بالایی دارند. غذاهای خانگی ایالات متحده را نیز نباید نادیده گرفت. از غذاهای خوشمزه آمریکایی می توان به آبگوشت صدف، کیک لیمو و سالاد کوب اشاره کرد. همچنین نباید پویش تولید غذاهای سازگار با محیط زیست که اکنون توسط میشل اوباما هدایت می شود را نیز نادیده گرفت. چیزبرگر یکی از نمونه هایی است که می توان گفت مردم ایالات متحده از یک غذای خوب، غذایی بهتر ساخته اند. کیک شکلاتی نیز از غذاهای کلاسیک ایالات متحده به شمار می آید که در سراسر جهان شناخته شده است.

۹- مکزیک

اگر مجبور بودید در ادامه زندگی خود تنها غذاهای یک کشور را بخورید بدون شک انتخاب غذاهای مکزیکی بهترین و هوشمندانه ترین تصمیم می بود. فرهنگ غذایی این کشور چنان غنی و متنوع است که هیچ گاه به خاطر تکراری بودن از آن خسته نمی شوید. از انچیلادا گرفته تا تاکو، هلادو و کوسادیلا می توانید طعم لذیذ سالاد یونانی و ادویه کاری هندی را حس کنید و همچنین گرمای غذاهای تایلندی یا خوردن غذا با دست را. همچنین در این کشور می توانید بسیاری از مواد غذایی که در زمره سوپرغذاها قرار می گیرند را نیز بیابید، اقلام خوراکی مانند آووکادو، گوجه فرنگی، لیمو، سیر، لوبیا، شکلات و انواع فلفل که غنی از آنتی اکسیدان و ترکیبات سالم هستند. «مول» (Mole ) یکی از سس های باستانی مکزیک است که از ترکیب فلفل قرمز، انواع فلفل های تند، شکلات و فوت کوزه گری مکزیکی ها بدست می آید. تامالس نیز یک غذای مایایی باستانی است که از پیچیده شدن ذرت در برگ تشکیل می شود.
۸- تایلند
غذاهای خیابانی بهترین وجهه فرهنگ غذایی تایلند است. ترکیب گیاهان و ادویه های تند در هر غذای تایلندی مانند ترکیب نت ها در یک ارکستر است. تایلندی ها مزه های ترش، شیرین، شور را در یکدیگر ترکیب می کنند. فرهنگ غذایی تایلند از فرهنگ های غذایی چین، مالزی، اندونزی و میانمار تاثیر پذیرفته و به یک فرهنگ غذایی بسیار متنوع تبدیل شده است به نحوی که برخی از بهترین غذاهای جهان متعلق به این کشور هستند. خوردن غذای تایلندی در سواحل مرطوب، زیر آفتاب و با توجه به مهمانپذیر بودن مردم این کشور تجربه ای متفاوت است. توم یام کونگ یکی از غذاهای خام تایلندی است که با گیاه لیمو، زنجبیل، برگ های لیموی کفیر و فلفل تند درست می شود. کاری ماسامان نیز یک کاری تایلندی با ریشه ای اسلامی است که در کنار سوم تام (سالادی ترش، پرفلفل، شیرین و نمکی) از بهترین غذاهای جهان به شمار می آیند.

۷- یونان

یونان علاوه بر آب های آبی و سواحل زیبا، به خاطر زیتون، پنتیر فتا، سالادهای رنگارنگ و کباب های خوشمزه اش شناخته می شود. زیتون یکی از مهم ترین صادرات یونان به شمار می آید که یکی از سالم ترین مواد خوراکی است. سوپ ها و دلمه های سنتی این کشور شما را به زندگی در یونان باستان می برد. انواع مختلف روغن زیتون با طعم های متنوع، اسپاناکوپتیا (ترکیبی از اسفناج و پنیر فتا)، گیروس (ساندویچ گوشت مخصوص یونان) و لاچانوریزو (کلم و پیاز پخته شده همراه با برنج) از بهترین غذاهای کشور یونان به شمار می آیند.

۶- هند

غذاهای هندی نیز به خاطر تندی و استفاده فراوان از ادویه جات و گیاهان خوراکی شناخته می شوند. هیچ قانونی برای ترکیب ادویه ها وجود ندارد و همین موضوع باعث خوشمزگی غذاهای هندی شده است. هر غذایی در این کشور با ادویه ها طعمی متفاوت خواهد داشت و در پایان هر غذا نیز دانه خوشبوی رازیانه برای کمک به هاضمه گزینه ای ثابت به شمار می آید. برای هر غذا در هر منطقه تنوع خاصی وجود دارد، از غذای دریایی گوآ گرفته تا وزوان کشمیری و غذاهای نارگیلی کرآلا. از غذاهای منحصر بفرد هند می توان به دال (عدس آب پز شده)، دوسا (پنکیکی پر شده از پنیر تا سبزیجات تند که برای ناهار یا شام سرو می شود)، چای و جوجه بالتی اشاره کرد که این گزینه آخر از غذایی بریتانیایی مشتق شده است.

۵- ژاپن

ژاپنی ها همان دقت و مهندسی فوق العاده ای که در صنعت دارند را نیز در مورد غذاهایشان به کار می گیرند. هر سلیقه غذایی که داشته باشید در ژاپن گزینه ای برای شما وجود دارد به خصوص در زمینه غذاهای دریایی و آبکی. از خوشمزه ترین غذاهای ژاپن می توان به سوپ میسو، سوشی یا ساشیمی که از ترکیب ماهی خام و برنج تشکیل شده و بسیار مشهور است، تامپورا و فوگو (غذایی بسیار خوشمزه از یک ماهی سمی که باعث مرگ بسیاری شده است) اشاره کرد.

۴- اسپانیا

بیایید بخوریم و بنوشیم، بعد بخوابیم، سپس دو ساعت کار کنیم و دوباره بخوریم و بنوشیم. زنده باد اسپانیا! کشوری که فرهنگ لذت جویانه غذایی آن بسیاری را شیفته خود کرده است. اسپانیایی ها در طول روز علاوه بر خوردن وعده های سنگین اصلی، همواره در حال خوردن اسنک دیده می شوند. از میوه های مدیترانه ای گرفته تا محصولات پیرنه و زعفران، همه غذاهای اسپانیایی را می توان در هر زمانی یافت. از غذاهای خاص این کشور می توان به ژامون ایبریکو (Jamon Iberico) که نوعی ژامبون بسیار نازک و خوشمزه بوده و با سبکی سنتی سرو می شود، چوروس (بهترین زولبیا بامیه جهان) و گازپاچو که سالادی آبدار و بسیار خوشمزه است اشاره کرد.

۳- فرانسه

اگر شما هم از آن دسته کسانی هستید که به غذا اهمیت چندانی نمی دهید از پاریس دیدن کنید. پاریسی ها عادت دارند خیلی آرام غذا بخورند و از غذای خود نهایت لذت را ببرند. ترکیب نوشیدنی و پنیرهای خوشمزه در این شهر پایانی ندارد و شیوه آشپزی ساده پاریسی ها شما را حیرت زده خواهد کرد. از غذاهای خوشمزه فرانسوی می توان به اسکارگو (حلزون پخته شده)، ماکارونی فرانسوی، باگوت و فوی گراس (گوشت اردک سرخ شده با کره) اشاره کرد.

۲- چین

در تاریخ چین، غذا خوردن و امتحان کردن مزه های جدید همواره راهی برای فراموش کردن مشکلات روزمره زندگی بوده است. اگر چه همه از محصولات بی کیفیت و ارزان چینی می نالند اما چینی ها در مورد غذا رویه متفاوتی در پیش گرفته اند. سبک آشپزی در چین در هر منطقه ای چنان متنوع و متفاوت است که انگار وارد کشور دیگری شده اید. از غذاهای خوشمزه چین می توان به گوشت گوساله شیرین و ترش، دیم سوم، اردک سرخ شده که به سبکی خاص چینی ها آماده می شود، ژیائو لونگ بائو که نوعی سوپ خوشمزه است و سوپ بال کوسه اشاره کرد.
۱- ایتالیا
غذاهای ایتالیایی برای قرن هاست که خوشمزه ترین غذاهای جهان به شمار می آیند. کارهای هوشمندانه و خلاقانه ای که آشپزان ایتالیایی با آرد گندم، خامه و دسر انجام می دهند که غیرقابل تصور است. از ترکیب نودل، کمی روغن زیتون، مقداری سیر، شاید یک تکه گوجه فرنگی و یک برش گوشت گوساله یک غذایی اشرافی خواهید داشت که پختن و خوردن آن نیز بسیار ساده است. از ریزوتو پنیری تا گوشت سرخ شده ترد، غذاهای ایتالیایی طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارند. از دیگر غذاهای خوشمزه و خاص ایتالیا می توان به راگو آلا بلوگنس که اسپاگتی مخصوص بولونیایی است، پیتزاهای مشهور ایتالیایی، سالامی مخصوص ایتالیایی ها که بعد از سیگار دومین گزینه اعتیاد آور در ایتالیا به شمار می آید و موزارلای بوفالو اشاره کرد.
تمامی کشور ها بر اساس جغرافیا و سنت های دیرینه شان غذاهای مخصوص به خود دارند که از بین این غذا ها بعضی جهانی شده اند. این غذاها وابسته به محصولات کشاورزی تولیدی آن خطه و البته ذائقه ی غذایی مردم بومی و همچنین سبک زندگی آنها و آب و هوای کشورشان متفاوت است.
امتحان کردن غذای هر مقصد یکی از مهم ترین کارهایی است که هر گردشگر به آن خاطر سفر می کند. حتی گردشگرانی نیز داریم که هدفشان از سفر کردن امتحان کردن غذاهای مختلف و طریقه پخت آنها است. از میان تمام کشور ها، آن دسته از کشور هایی که غذایشان زبانزد همگان است و خوشمزه ترین غذاهای جهان در آنها وجود دارد را به شما معرفی نمودیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.