تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آیا رنگ مو شپش را می کشد؟

وجود یک لکه کوچک سفید در سر کودکان کافی است تا بسیاری از والدین را دچار عذاب کند. شپش یک حشره شش پای ریز است که به پوست سر و گردن می چسبد و از خون انسان تغذیه می کند. هر شپش به اندازه یک دانه کنجد است و به سختی از سر جدا شده همچنین تخم شپش به مو و نزدیک پوست سر می چسبد و به سختی دیده می شود. همزمان با شیوع شپش یکی از سوالاتی که زیاد پرسیده می شود این است که آیا شپش سر با رنگ کردن و یا بیر نگ کردن مو از بین می رود یا نه؟

پاسخ این است که رنگ کردن و بی رنگ کردن مو (دکلره) ممکن است باعث از بین رفتن شپش ها و نوزادان آنها بشود. مواد مورد استفاده معمولا برای این موجودات سمی هستند و موجب کشته شده آنها می گردند، ولی به این دلیل که این مواد نمی توانند به درون پوسته تخم نفوذ کنند در حالت کلی باعث ازبین رفتن تخم شپش ها نمی شوند،. بین هفت تا ده روز طول می کشد تا نوزاد شپش از تخم خارج شود و اگر شما اقدام به رنگ یا بی رنگ کردن مو بکنید، حتی اگر شپش های بالغ بمیرند، مجددا این موجودات متولد شده ادامه زندگی خواهند داشت. پس اگر هدف از رنگ کردن از بین بردن شپش سر است ، بهتر است این راهکار را فراموش کنید.

نکته دیگر اینکه موهای رنگ شده نیز موجب جلوگیری از ابتلای شپش سر نمی شود و افرادی با موهای رنگ شده نیز مانند دیگران احتمال ابتلا دارند.

این تذکر را جدی بگیرید: اگر مبتلا به شپش سر هستید، از رفتن به آرایشگاه ها برای رنگ کردن مو خودداری نمایید. زیرا اینکار باعث احتمال گسترش شپش سر می گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.