پرکاری تروئید، دلایل زیادی دارد اما نشانه های یکسانی در بیماران مبتلا به تروئید، وجود دارد. احساس گرمای زیادی این بیماران، حس می کنند به این خاطر است که سوخت و ساز بدنشان افزایش می یابد. این افراد با وجود اینکه غذای زیادی مصرف می کنند ولی کاهش وزن دارند.

به نقل از خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ تیروئید، یک غده پروانه‌ای شکل کوچک در گردن شماست که نقش مهمی‌ در چگونگی کار کردن بدنتان دارد. تیروئید، هورمون‌هایی تولید می‌کند که خلق و خو، سوخت‌و‌ساز، سطوح انرژی، درجه حرارت بدن، ضربان‌قلب و فشار‌خون را تنظیم می‌کنند.

ماهی
اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی‌های چرب مانند سالمون وحشی، قزل آلا، ماهی تن یا ساردین، این ماده غذایی را به یک انتخاب عالی برای ناهار یا شام تبدیل می‌کنند. کم کاری تیروئید کنترل‌نشده به علت بالا بودن LDL یا کلسترول بد می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌قلبی را افزایش دهد.

آجیل
یک منبع عالی دیگر از سلنیوم، آجیل‌ها هستند. آجیل‌ها، یک میان وعده سریع و دم‌دستی هستند که می‌توانید همراهتان به هر جایی ببرید. همچنین آن‌ها با سالاد‌ها یا غذاهای تفت‌داده شده نیز هماهنگی خوبی دارند.

غلات سبوس‌دار
یبوست یکی از علائم شایع کم کاری تیروئید است. مواد غذایی غلات کامل مانند غلات صبحانه، نان، ماکارانی و برنج علاوه بر فیبر حاوی مقدار زیادی مواد مغذی نیز هستند. فیبر آن‌ها می‌تواند به تنظیم عملکرد روده کمک کند.

میوه‌ها و سبزیجات تازه
یکی از اولین علائم کم کاری تیروئید، افزایش وزن است. غذاهای کم‌کالری و با چگالی بالا مانند مواد غذایی تازه اساس هر برنامه کاهش‌وزن موفق هستند. در صورت امکان میوه‌ها یا سبزیجات تازه را در هر وعده غذایی‌تان جای دهید.

لبنیات
با توجه به یک مطالعه در نسخه آگوست مجله تیروئید، ارتباطی بین کمبود ویتامین D. و بیماری هاشیموتو (شایع‌ترین علت کم کاری تیروئید) وجود دارد. شیر غنی‌شده نه تنها ویتامین D افزوده دارد.

لوبیا
لوبیاها، یک ماده غذایی ارزان و همه‌کاره بوده و یک منبع عالی برای انرژی پایدار است و اگر کم کاری تیروئید باعث خستگی شدید شما می‌شود می‌تواند مفید باشد. لوبیا‌ها حاوی پروتئین، آنتی اکسیدان‌ها، کربوهیدرات‌های پیچیده و مقدار زیادی ویتامین‌ها و مواد‌معدنی می‌باشند. آن‌ها همچنین سرشار از فیبر هستند.