تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

روشن شدن پوست صورت با چند روش خانگی ؟

۱. از پوست‌تان در برابر نور خورشید محافظت کنید
حتما خودتان هم می‌دانید که قرار گرفتن در معرض اشعه‌ی فرابنفش، یکی از دلایل تغییر رنگ و تیره شدن پوست است. برای روشن شدن پوست صورت و نیز جوان نگه داشتن پوست بهتر است در مواقع غیرضروری از خانه خارج نشوید و خیلی خودتان را در معرض تابش آفتاب قرار ندهید. مواقعی هم که این کار امکان‌پذیر نیست، حتما از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. ضدآفتاب‌های دارای حداقل SPF ۳۰، پوست را در برابر آسیب‌های ناشی از تابش خورشید، محافظت می‌کنند. فراموش نکنید مراقبت از پوست در تابستان به مراتب ضروری‌تر است.
۲. چند بار در هفته پوست‌تان را لایه‌برداری کنید
لایه برداری پوست با دست و بدون استفاده از دستگاه، واقعا به روشن شدن پوست صورت کمک می‌کند. این روش سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد و پوست تازه را از زیر لایه‌ی رویی بیرون می‌کشد. این پوست تازه که هنوز تحت تأثیر اشعه‌ی آفتاب قرار نگرفته است، روشن‌تر از پوست فعلی‌تان خواهد بود. می‌توانید از برس‌های مخصوص لایه‌برداری یا از یک برس خشک که مناسب کل بدن باشد، استفاده کنید. برای صورت که پوست حساس‌تری دارد، از یک برس نرم استفاده کنید.
دستگاه‌های لایه‌برداری هم وجود دارند که کمی عمیق‌تر لایه‌‌برداری می‌کنند؛ اما معمولا روش دستی انتخاب بهتری است.
استفاده از انواع کرم‌های لایه‌بردار نیز در از بین بردن سلول‌های مرده پوست بسیار مؤثر است.
۳. ماسک آلوئه‌ورا
در اینجا منظورم از «ماسک آلوئه ورا» استفاده از آلوئه‌ورای خالص به‌طور مستقیم روی پوست است. این گیاه اعجاب‌انگیز که در طب سنتی «صبر زرد» گفته می‌شود، یک نوع کاکتوس است که می‌توانید در خانه هم گلدان آن را نگه دارید؛ فقط حواس‌تان باشد به تابش مستقیم آفتاب حساس است. آلوئه‌ورا در واقع به عنوان التیام‌دهنده‌ی پوست‌های سوخته کاربرد دارد؛ اما در عین حال دارای ترکیبی به نام آنتراکینون است که با برداشتن لایه‌‌ی مرده‌‌ای از سلول‌های پوست، باعث روشن شدن آن می‌شود. هرچند آلوئه ورا در بسیاری از کرم‌ها و لوسیون‌های مختلف پوست به‌کار برده می‌شود، اما استفاده از خود گیاه آلوئه‌ورا روی پوست یا تهیه‌ی آلوئه‌ورای خالص و استفاده از آن، می‌تواند تأثیر خوبی داشته باشد. آلوئه‌ورا را مستقیما روی تمام پوست بمالید.
۲۰ دقیقه صبر کنید تا خشک و جذب شود. می‌توانید بعد از استفاده از آلوئه‌ورا، پوست را بشویید یا بگذارید همان‌طور بماند. این گیاه آن‌قدر مفید است که اگر اذیت نمی‌شوید، لزومی ندارد از روی پوست پاکش کنید.
۴. ماسک گلاب
خوشبختانه گلاب برای همه‌ی ما کاملا شناخته شده است. گلاب خواصی دارد که می‌تواند برطرف‌کننده‌ی سیاهی دور چشم و البته دیگر نواحی تیره‌ی پوست باشد. برای اینکه یک ماسک گلاب برای روشن شدن پوست صورت خود درست کنید، ۲ قاشق غذاخوری شیر و ۱ قاشق غذاخوری آب‌لیمو را با هم مخلوط کنید. به محلول‌تان ۱ قاشق غذاخوری آرد نخود و ۲ قاشق غذاخوری گلاب اضافه کنید. وقتی که همه‌ی مواد را با هم مخلوط کردید، به عنوان ماسک روی پوست‌تان بگذارید و ۲۰ دقیقه بعد با آب بشویید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.