تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نشانه های شوهر خسیس و نحوه رفتار با این همسران ؟

– خساست یک بیماری روان شناختی است که به حس نا امنی درونی شخص برمی گردد. برخی از اشخاص پول و دارایی برای شان به مثابه هویت و شخصیت است. همین سبب می شود که هنگامی که مقدار کمی از آن کاهش پیدا کند، دچار اضطراب شده و بدخلق می شوند. در واقع شوهرتان با خرج نکردن پول تصمیم ناراحتی شما را ندارد، بلکه می خواهد امنیت خود را زیر سایه وجود پول حفظ کند. بنابراین شوهرتان را به دید یک بیمار ببینید، نه شخصی که تصمیم به اذیت کردن شما را دارد.
– اشخاص خسیس با وجودیکه امکان دارد سلیقه خوبی داشته باشند ولی برای خرید هر چیزی، ابتدا به مبلغ آن توجه می کنند؛ بنابراین به جای دلخور شدن یا مسخره کردن همسرتان، از وی تشکر کنید. به محض اینکه او هزینه ای را بابت خرید چیزی پرداخت نموده، کافی است. تشکر شما نوعی ترغیب برای تکرار این رفتارهای مثبت و از بین رفتن بعضی مشکلات رفتاری همسرتان است.
-پیش از خرید هر وسیله ای برای خانه با همسرمان مشورت کنیم. با وجود اختلاف نظر، مشورت کردن ضروری است تا بعد از خرید با لجبازی وی روبرو نشویم. به این ترتیب، مانع از جنجال شده و زمینه سازی نموده ایم.
– چنانچه به صورت انتحاری خرید کنید و بعد به وی خبر بدهید، احتمالاً با رفتار بسیار نامناسب وی روبرو خواهید شد. فکر نکنید با تکرار این کار، عادت می کند .سعی کنید در مواقع ارامش، نیازتان را به داشتن و خرید آن وسیله با جملات منطقی بیان کنید. باید وی راتوجیه کنید که واقعاً نیازمند داشتن آن وسیله هستید.
– توقع نداشته باشید چنانچه به دنبال تغییر مبلمان خانه هستید تنها به این دلیل که رنگ آن تکراری شده و یا خواهرتان مبلمانش را عوض نموده، همسر شما بپذیرد.
– از روان‌پزشک، روانشناس یا مشاور کمک بگیریم.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.