تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

بارداری موفق، چگونه احتمال آن را افزایش دهیم؟

برنامه ریزی برای بارداری سالم
لااقل یک ماه پیش از این که بخواهید باردار شوید باید از قرص های فولیک اسید استفاده نمایید. این ماده مغذی میتواند تا حد زیادی خطر بعضی از عیب های جنینی خاص را کاهش دهد. توصیه خوب دیگری که در این وضعیت میتوانید به یاد داشته باشید این است که عادات غیر سالم خویش مانند نوشیدن الکل، سیگار کشیدن یا استفاده از مخدرها را کنار بگذارید. وزن سالمی داشته باشید و مصرف کافئین خویش را به کم تر از ۳۰۰ میلی گرم در روز کاهش دهید.
چکاپ کامل داشته باشید
نگرانی از وضع سلامت بدن امکان دارد سبب کاهش باروری شود؛ به عنوان مثال، داشتن اضافه وزن، استفاده از دخانیات، تغذیه نامطلوب، خستگی زیاد، استرس های شدید و… امکان دارد روی احتمال باروری تأثیر منفی بگذارد؛ در نتیجه لازم است پیش از اقدام به باروری به پزشک مراجعه کنید و چکاپ کامل شوید.همچنین، در صورت وجود هر نوع بیماری مزمن یا ژنتیکی، درمانهای سنگین دارویی، کم کاری تیروئید، دیابت، فشار خون بالا یا سابقه خانوادگی بیماری های جدّی لازم است که پیش از حاملگی بررسی های لازم روی سلامت زن و شوهر انجام شود.بهتر است ازمایش خون بدهید، هورمون هایتان بررسی شود و واکسن های لازم را بزنید. داشتن اگاهی از وضعیت سلامت تان سبب می شود با خیال راحت و ارامش بیشتری اقدام به حاملگی بکنید. حتماً با متخصص زنان و زایمان مشورت کنید تا ازمایش های لازم را برایتان تجویز کند.
زمان تخمک گذاری و افزایش شانس بارداری
جالب بدانید چنانچه شما از زمان دقیق تخمک گذاری آگاه باشید، و در این موقع مقاربت و اقدام به بارداری داشته باشید شانس بارداری بیشتری دارید.اگر پریود شما مرتب است معمولاً روز ۱۴ از نخستین روز قاعدگی تخمک گذاری انجام می شود.اگر پریود شما نامرتب است میتوانید از پزشک خویش یاری بگیرید.پزشک با معرفی شیوه های مختلف برای تعیین تخمک گذاری به شما کمک خواهد کرد. گفتیم برای سرعت حاملگی، تخمک گذاری منظم و اسپرم کافی و با کیفیت و روابط جنسی مراقبت نشده احتیاج است.در صورتی که تخمک گذاری انجام نشود و اسپرم به مقدار کافی و خوب نباشد، و همینطور لوله های فالوپ بسته باشند، احتمال حاملگی بسیار کاهش یافته و شانس بارداری صفر است.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.