تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

تاثیر مصرف میوه بر بارداری چیست ؟

مصرف میوه و باردار شدن
مصرف انواع میوه‌ها برای تامین ریزمغذی‌های لازم برای بدن و نیز افزایش فیبرهای غذایی از گذشته مورد توجه و توصیه متخصصان تغذیه بوده است اما به نظر می‌رسد با یافته‌های جدید علمی، از این به بعد متخصصان زنان و زایمان نیز مصرف میوه را برای خانم‌هایی که قصد باردار شدن دارند توصیه کنند.
محققان استرالیایی در تازه‌ترین بررسی‌های خود پی بردند که مصرف میوه احتمال بارداری را افزایش می‌دهد. این محققان با استناد بر نتایج تحقیقات خود روی بیش از ۵۶۰۰ زن که برای اولین بار قصد بارداری داشتند، توصیه می‌کنند زنانی که قصد باردار شدن دارند بهتر است میوه بیشتری مصرف کنند و در کنار آن از مصرف فست فودها بپرهیزند.
محققان در این بررسی‌ها دریافتند طول مدت باردار شدن در زنانی که کمتر از یک تا سه بار در روز میوه می‌خورند در مقایسه با زنانی که سه وعده یا بیشتر در روز میوه مصرف می‌کنند، حدود یک ماه بیشتر است.
محققان همچنین دریافتند احتمال ناباروری در بین زنان دارای کمترین میزان مصرف میوه از ۸ درصد تا ۱۲ درصد افزایش یافت و در بین زنانی که چهار بار در هفته یا بیشتر فست فود می خوردند این خطر از ۸ درصد تا ۱۶ درصد افزایش یافت.
این یافته ها نشان می‌دهد که مصرف رژیم غذایی با کیفیت خوب که شامل میوه و به حداقل رساندن مصرف فست‌فودها باشد موجب بهبود باروری شده و مدت زمان باردار شدن را کاهش می‌دهد.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.