تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

دلیل خشکی پوست چیست ؟

متخصص بیماری‌های پوست و مو، خشکی و کاهش رطوبت هوا در فصل سرد را اصطلاحا “ثانویه به استفاده از وسایل گرم کننده در منازل و ادارات” دانست و افزود: به موجب استفاده از وسایل گرمایشی، آب موجود در هوا تبخیر می‌شود که نتیجه آن خشکی پوست است.
دکتر سید مسعود داوودی در گفت‌وگو زبری و خشکی پوست، پوسته ریزی و شوره و در موارد شدیدتر ترک خوردگی را از نشانه‌های خشکی پوست برشمرد و افزود: این ترک‌ها باعث نفوذ مواد حساسیت زا به داخل پوست و نهایتا ایجاد اگزما می‌شوند.
وی با اشاره به شیوع خشکی پوست در فصول سرد سال (پاییز و زمستان) گفت: در این فصول حتی پوست‌های چرب خشک می‌شوند؛ اما نوجوانان در سنین پیش از بلوغ به علت کم بودن ترشحات غدد چربی ساز پوست و سالمندان به علت کاهش ضخامت چربی زیر پوست، بیشتر مستعد از دست دادن آب از پوست هستند.
این متخصص بیماری‌های پوست و مو به این افراد توصیه کرد تا از تعداد دفعات استحمام در این ایام خودداری کنند.
همچنین در محل‌هایی چون زیر بغل و کشاله ران از شوینده‌ها و شامپو بدن استفاده نکنند.
دکتر داوودی با بیان اینکه شوینده‌ها ضمن رفع آلودگی، برطرف کننده چربی‌ها هم هستند، ‌افزود: بهترین زمان برای استفاده از کرم‌های مرطوب کننده ۲ تا ۳ دقیقه پس از استحمام است تا رطوبت موجود حفظ شود.
وی استفاده از دستگاه بخور را عاملی برای افزایش رطوبت هوای داخل منزل و پیشگیری از بروز خشکی پوست عنوان کرد و یادآور شد: چنانچه پوست براثر سرما و کاهش رطوبت هوا به عارضه خشکی پوست دچار شد باید از کرم‌های مرطوب کننده با جنبه طبی و درمانی با ترکیبات اوره و اسید سالیسیک استفاده شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.