تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

جاذبه های گردشگری مشهد

موزه آستان قدس رضوی
موزه آستان قدس رضوی که در شهر مشهد و در صحن امام خمینی حرم مطهر امام رضا قرار دارد، یکی از ارزشمندترین موزه های جهان اسلام است که همه ساله مورد بازدید هزاران زائر داخلی و خارجی علاقه‌مند به آثار مذهبی، تاریخی، فرهنگی و هنری قرار می گیرد. این موزه، مستندترین مجموعه ای است که می تواند عنوان یک موزه کامل را به خود اختصاص دهد.این مکان پس از آخرین تغییرات در سال ۱۳۷۸ شمسی افتتاح گردید. این بنا شامل ۳ طبقه زیرزمین، همکف و طبقه اول است و علاوه بر آنها ۳ طبقه فوقانی دارد که مخزن کتاب‌هاست و قسمت مرتفع و میانی ساختمان را تشکیل می‌دهد.
طرقبه مشهد
طرقبه با وسعت ۱۶۰۰ کیلومترمربع از مهمترین ییلاق های کوهستانی حاشیه مشهد است که در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد و در مسیر راه جاغرق واقع شده و از غرب به کوه های بینالود و از شمال به کوه تخت رستم محدود می شود و در کنار شاندیز از مراکز مهم توریستی استان خراسان به شمار می‌رود.
این مکان در امتداد دره بسیار با صفایی واقع شده و از نظر زمین‌شناسی از بخش‌های دشت، پای کوه و کوهستانی شکل گرفته است. طرقبه دارای آب و هوای سرد و خشک با تابستان‌هایی خنک و مطبوع می باشد که به دلیل بالا بودن ارتفاع آن میزان بارندگی این منطقه نسبت به شهر مشهد بیشتر است.
این منطقه ییلاقی به دلیل آب و هوای مطبوع همه روزه پذیرای زائرین، مسافران و مجاوران شهر مشهد است.
پارک کوه سنگی مشهد
پارک کوه سنگی مشهد یکی از قدیمی ترین و خاطره انگیز ترین گردشگاه های مشهد است که به دلیل وجود دو کوه سنگی مشرف به شهر به این نام خوانده می شود و در جنوب غربی شهر مشهد در انتهای خیابان دکتر علی شریعتی در دامنه ی دو کوه قرار گرفته است.منطقه تفریحی کوه سنگی یکی از مشهورترین مناطق تفریحی و پارک های قدیمی و زیبای ایران است که در سال ۱۳۳۰ افتتاح شده است. در بالای این پارک دو کوه بزرگ سنگی قرار دارد، بقیه پارک در محوطه بسیار وسیع حدود۲۰ هزار متر مربع دارای استخر و رستوران های متعدد و مراکز خرید و مراکز ورزشی و تفریحی و شهربازی و …. است.
روستا و غار مغان مشهد
روستا و غار مغان مشهد از جاذبه های طبیعی خراسان رضوی است غار مغان در ۷۵ کیلومتری شهر مشهد و در جنوب روستای مغان واقع شده است ده مغان در جنوب مشهد و مسیر آن از طریق شهرک سیدی و عبور از جاده خلج می باشد این غار دارای دو دهانه است ارتفاع آن از دریا ۲۹۱۰ متر می‌باشد، این غار در سال ۱۳۲۴ توسط کوهنوردان شهرستان مشهد کشف شده است
برای رسیدن به روستا و غار مغان مشهد باید از جاده کوهستانی پرپیچ و خمی که از منطقه سیدی در جنوب مشهد و کوه خلج شروع می شود ، ‌عبور کرد و پس از گذشتن از روستاهای بسیار دیدنی منطقه مانند بلاندر، اردمهن و خان رود به روستا و غار مغان مشهد رسید.
غار مغان متعلق به دوران دوم زمین شناسی است و قدمت آن از البرز و دماوند بیشتر است. کف مرمرین غار مغان متعلق به دوران دوم زمین شناسی می باشد . کف مرمرین غار در اغلب جاها مرطوب و لغزنده می باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.