تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

بیوگرافی علی‌ اکبر جلالی پدر فناوری اطلاعات ایران

علی‌اکبر جلالی، دوران کودکی و نوجوانی را در شاهرود گذارند و سپس برای تحصیلات دانشگاهی به تهران رفت. او فارغ‌التحصیل دکترای مهندسی برق-کنترل دانشگاه ویرجینیای غربی ایالات متحده آمریکا است. هم‌اکنون عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و پژوهشگر پژوهشکده الکترونیک دانشگاه علم و صنعت ایران است. او به خاطر اولین تلاش‌ها برای توسعه و نفوذ شبکه اینترنت در ایران به ویژه در نقاط روستایی، به پدر فناوری اطلاعات ایران شهرت یافته‌است. صاحب نظریه موج چهارم در فضای (عصر) مجازی و از استادان مشهور و ماهر در بیان علوم رایانه، فناوری اطلاعات، شبکه و اینترنت در جهان است.

در بیستم اردیبهشت ۱۳۹۵ همایشی جهت تجلیل از مقام علمی جلالی در دانشگاه شاهرود برگزار شد. سید حسن حسینی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس دهم پیامی به این همایش فرستاد که ضمن تشکر از برگزارکنندگان همایش به بیان و توصیف جایگاه جلالی و تقدیر و تجلیل وی پرداخت.

در تعریف فناوری اطلاعات نیز می توان گفت تکنولوژی است که برای ذخیره، بازیابی، انتقال و همچپنین پردازش اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد. فناوری اطلاعات یا Information Technology) که به اختصار آن را IT نیز می‌ نامند، یکی از پرطرفدارترین و در عین حال جذاب‌ ترین مباحثی است که می توان آن را یاد گرفت.

علی‌ اکبر جلالی در سال ۱۳۲۳ شمسی در روستای وامرزان شهرستان دامغان به دنیا آمد؛ زادگاه پدر علی‌ اکبر جلالی در روستای شاهکوه، در فاصله ی ۶۰ کیلومتری از شهرستان شاهرود و به همین فاصله از شهرستان گرگان در میان رشته کوه البرز بوده است. دقت داشته باشید زمانی این روستا مربوط به حوزه جغرافیایی شاهرود و در حال حاضر وابسته به شهرستان گرگان است. پدر ایشان کارمند اداره ی راه آهن بوده است. او دوران کودکی و نوجوانی خود را در شاهرود گذارند و در سال ۱۳۵۳ شمسی برای انجام تحصیلات دانشگاهی به شهر تهران رفت.

ایشان در سال ۱۳۶۴ شمسی مدرک مهندسی الکترونیک خود را با درجه ی ممتاز از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در شهر تهران اخذ کرد. همچنین ایشان دوره ی کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه اوکلاهاما گذرانده است. علی‌ اکبر جلالی مدرک دکتری و فوق دکترای برق از دانشگاه ویرجینیای غربی ایالات متحده آمریکا دارد و متخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات یا ICT است.

منبع : جدولیاب – ویکی پدیا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.