تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

علت ریزش مو بعد از زایمان چیست؟

بعد از بارداری وقتی هورمون‌ها به حالت نرمال برمی‌گردند، سطح استروژن در بدن شما کاهش پیدا می‌کند. سطح بالای استروژن همان عاملی است که جلوی ریزش موهای شما را در دوران بارداری گرفته بود. بنابراین با کاهش سطح آن، دوباره شاهد ریزش مو بعد از زایمان خواهید بود.
باید یک نکته را به یاد داشته باشید، شما طی چندین‌ماه ریزش مو نداشته‌اید. موهای مرده باید بیرون بیایند و بریزند تا موهای جدید رشد کنند. این پدیده تلوژن افلی‌ویوم (telogen effluvium) نام دارد.
تلوژن افلی‌ویوم ممکن است در اثر اتفاقات زیادی (مانند بارداری) رخ دهد، که طی آن مقداری بیش از حد طبیعی از موهای‌تان وارد مرحله تلوژن (فاز استراحت رشد مو یا ریزش مو) شود.
بیرون رانده شدن و ریزش این موها، سه ماه طول می‌کشد. به همین دلیل است که بیشتر زنان پس از گذشت سه ماه از اتمام بارداری متوجه ریزش موهای‌شان می‌شوند.
توصیه‌های متخصصان برای ریزش مو بعد از زایمان
اگر ریزش موی مفرط شما را نگران کرده است، نکات سلامتی پوست و مو برای مادران پس از زایمان را در ادامه مطلب بخوانید. این نکات به شما تا زمانی که موهای‌تان به حالت طبیعی برگردد، کمک می‌کنند.
از شامپو حجم‌دهنده مو استفاده کنید. این شامپوهای روزانه حاوی موادی مانند پروتئین هستند که سطح مو را می‌پوشاند و باعث می‌شود که موها ظاهری پرپشت‌تر داشته باشند.
از نرم‌کننده استفاده نکنید. این شامپوها حاوی نرم‌کننده‌های بسیار قوی هستند که باعث نرمی و لخت شدن مو می‌شود و در نتیجه موها بسیار کم‌حجم‌تر دیده می‌شوند.
از ماسک مو مناسب استفاده کنید. این محصولات حاوی نرم‌کننده‌های ملایم هستند و موها را لخت، صاف و در نتیجه کم‌حجم نمی‌کنند.
یک مدل موی جدید را امتحان کنید. بعضی از مدل موها، موها را حجیم‌تر و پرپشت‌تر نشان می‌دهند. یک آرایشگر باتجربه می‌تواند مدل موی مناسب شما را تشخیص دهد.بسیاری از مادران برای جلوگیری از ریزش مو بعد از زایمان مدل موی کوتاه را ترجیح می‌دهند. مدل کوتاه، موها را پرپشت‌تر نشان می‌دهد. رسیدگی به موهای کوتاه نیز راحت‌تر است و وقت کمتری می‌گیرد. برای مادرانی که تازه نوزادشان را به دنیا آورده‌اند هر چیزی که باعث صرفه‌جویی در زمان شود، یک مزیت واقعی محسوب می‌شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.