تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه استفاده از جدول چینی تعیین جنسیت چگونه است؟

آیا استفاده از روش تعیین جنسیت جنین چینی مبنای علمی دارد؟
این روش مبنای علمی ندارد ولی امروزه افراد زیادی در بسیاری از فرهنگ‌ها از آن استفاده می‌کنند. ستاره­ شناسان، سن جنین و سن مادر را با آب، خاک، چوب، آتش و فلز مرتبط می­‌دانستند. تقویم چینی نیز با توجه به سن مادر و زمان لقاح به زن و شوهر می‌گوید که نزدیکی در چه زمانی برای پسردار شدن است و در چه زمانی برای دختردار شدن مناسب است.
این تقویم در زمان باستان از یکی از مقبره‌های راهبانان چینی پیدا شده است و بعد از آن در میان اقوام مختلف رواج پیدا کرده است.
تاریخچه این تقویم به ۷۰۰ سال قبل برمی‌گردد. در قدیم چینی‌ها برای اینکه متوجه بشوند جنین، پسر هست یا دختر از این جدول چینی استفاده می‌کردند. از این روش می‌توان برای تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری و پیش بینی جنسیت جنین بعد از بارداری و قبل از تولد نیز استفاده نمود.
روش استفاده از تقویم تعیین جنسیت جنین چینی چگونه است؟
این تقویم به صورت یک نمودار و یا جدول ترسیم شده است بدین صورت که ستون عمودی اول جدول مربوط به سن مادر در زمان بارداری است و ردیف اول ماه شروع بارداری (یا ماه انجام لقاح و نزدیکی) است.
روش کار بدین صورت است که سن مادر را در ستون عمودی پیدا می‌کنید. سپس ماه شروع بارداری را در ستون افقی بالا پیدا می‌کنید.
نقطه تلاقی این دو محور جنسیت جنین را نشان می‌دهد. M (خانه آبی) نشان دهنده‌ی فرزند پسر و F (خانه صورتی) نشان دهنده‌ی فرزند دختر می‌باشد. این جدول برای مادران ۱۸ تا ۴۵ سال مناسب است.
تعیین جنسیت چینی جنین، روش استفاده
شاید روش‌های تعیین جنسیت بدون سونوگرافی بیشتر شبیه تفریح و سرگرمی باشد و حتی ممکن است در آینده پیش‌بینی جنسیت جنین با این روش‌ها درست از آب درآید ولی از نظر علمی این روش‌ها ثابت نشده است و هیچ منبع علمی و پزشکی آن را تایید نمی‌کند؛ پس نمی‌توان به نتایج آن مطمئن شد و بر اساس آن تصمیم گیری نمود.
روش‌های احتمالی دیگر برای تعیین جنسیت جنین
در این نوشتار ۲۸ نظریه برای تعیین جنسیت جنین در چند هفته اول بارداری بدون سونوگرافی و در منزل برای شما داریم که برخی از آنها بر پایه علم هستند، بعضی‌ها گفته‌ی کارشناسان، برخی دیگر از داستان‌های قدیمی که دهان به دهان نقل شده‌اند، و بعضی از آن‌ها را از دهان مادران خودمان شنیده‌ایم.
هر چند فهمیدن این‌که باردار هستیم به خودی خود بسیار هیجان‌انگیز است، اما خیلی زود این سوال که کودک‌مان پسر است یا دختر در ذهن اکثر ما پدیدار می‌شود.
در حالی که تا هفته‌ی بیستم نمی‌توانید از جنسیت جنین مطمئن شوید – و حتی در آن زمان هم ممکن است از جنسیت جنین مطمئن نباشید، به علاوه، باید گفت، گاهی اوقات پیش‌بینی جنسیت از سوی یک فرد حرفه‌ای هم می‌تواند اشتباه باشد – اما آزمایشات و نظریات زیادی وجود دارد که ادعا می‌کنند قادر به پیش‌بینی جنسیت کودک شما هستند.
ما از فعل «ادعا کردن» استفاده کردیم چون اگر صادق باشیم اکثر آ‌ن‌ها همان چیزی هستند که ما داستان‌های دهان به دهان نقل‌شده می‌نامیم – هر چند تعداد کمی از آن‌ها پایه و اساس علمی دارند.
با این حال، بسیاری از مادران‌مان آن‌ها را آزمایش کرده‌اند و می‌گویند که تشخیص‌شان واقعا درست از آب در‌می‌آمده – بنابراین ممکن است شما هم بخواهید آن‌ها را امتحان کنید، و شریک زندگی و دوستان‌تان را هم در انجام این تست‌های تعیین جنسیت درگیر کنید، حتی اگر فقط برای سرگرمی باشد!
شکل شکم
یک علامت کلاسیک تشخیص جنسیت بچه شکل شکم است – به این معنی که آیا شکم‌تان کاملا تیز و رو به جلو است یا بیش‌تر پهلو دارید. با این علامت قطعا غریبه‌ها هم می‌توانند دختر یا پسر بودن فرزندتان را تشخیص بدهند.
گفته می‌شود که پسر دارید اگر شکم‌تان تیز و پایین است. اگر شکم‌تان بیشتر پهن و در قسمت‌ پهلوها باشد، ‌بچه دختر است.
تست جوش شیرین
یک عقیده‌ی قدیمی – این یکی می‌گوید که همه چیز به صدای فش فش بستگی دارد. اما برای رسیدن به نتیجه‌ی دقیق‌تر، باید اطمینان حاصل کنید که آن را درست انجام می‌دهید. انجام این تست بسیار ساده است. فقط یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را داخل یک لیوان بریزید.
دفعه بعد که ادرار می‌کنید، مقداری از آن را روی جوش شیرین بریزید. اگر فش فش کرد – فرزندتان پسر است.
اگر هیچ واکنشی قابل‌توجهی وجود نداشت – فرزندتان دختر است. تئوری پشت تست جوش شیرین این است که جنس نوزاد نوزاد شما می‌تواند بر میزان اسید موجود در ادرارتان تأثیر بگذارد – اگر تا به حال سرکه و جوش شیرین را با هم مخلوط کرده باشید، می‌دانید که وقتی جوش شیرین را با یک ماده‌ی اسیدی مخلوط کنید، کف خواهد کرد.
تعیین جنسیت جنین در چند هفته اول بارداری با تست پاندول
حتی افراد مشهور هم این روش را امتحان کرده‌اند- جولز اولیور این روش را روی کودک پنجم‌اش امتحان کرد.
هرچند برخی از ما دوست داریم که وقت به دنیا آمدن فرزندمان غافلگیر شویم … اما برخی دیگر اصلا نمی‌توانند تا آن زمان منتظر بمانند تا ببینند که فرزندشان دختر است یا پسر.
«تست پاندول» یکی از داستان‌های قدیمی برای حدس زدن جنسیت بچه است. برای انجام این تست باید یک سوزن یا حلقه‌ی ازدواج‌تان را به یک نخ ببندید و آن را روی شکم‌تان نگه دارید.
اگر پاندول روی شکم‌تان جلو و عقب برود و یک حرکت خطی داشته باشد، فرزندتان پسر است و اگر پاندول حرکت گرد داشته باشد،‌ فرزندتان دختر است.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.