برای رشد و جلوگیری از ریزش مو خود را از شر محصولات گران قیمت و شیمیایی خلاص و به درمان های طبیعی و خانگی سلام کنید هیچ چیز مانند استفاده بهینه از آنچه طبیعت ارائه می دهد وجود ندارد.
آیا می خواهید رویش مو را برگردانید؟ از دست دادن تارهای گرانبهای مو به صورت روزانه خسته و کلافه تان کرده است؟ موهای ما از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است که در فولیکول های مو تولید می شود. از آنجا که فولیکول ها سلول های جدید مو ایجاد می کنند سلول های قدیمی از طریق سطح پوست با سرعت حدود شش اینچ در سال رانده می شوند. موهایی که می بینید در واقع تارهایی از سلول های کراتین مرده است. یک واقعیت جالب این است که یک فرد بالغ به طور متوسط حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تار مو دارد و تا ۱۰۰ مورد از آنها را در روز از دست می دهد، بنابراین مشاهده چند تار مو روی برس همیشه هم دلیلی برای هشدار نیست.

در ابتدا ریزش مو به عنوان نشانه ای از پیری تلقی می شد، اما در سناریوی شهری که همه از یک سبک زندگی پرهیاهو پیروی می کنند برای بسیاری از افراد دلیل نگرانی شده است. دلایل مختلفی برای ریزش مو وجود دارد از جمله مصرف دارو، عدم تعادل هورمونی، نوع رژیم غذایی و استرسی که به شما تحمیل می شود.

به عنوان یک عادت همه ما علی رغم آگاهی از عواقب مضر آن به دنبال استفاده از داروهای ی شیمیایی فوری برای جلوگیری از ریزش مو هستیم تا نتیجه سریع بدست آوریم. طبیعی بودن بهترین راه حل برای مشکلات مو است زیرا هیچ عارضه جانبی ندارد و نتایج آن نیز طولانی مدت است. خوشبختانه برای ما بسیاری از داروهای شناخته شده و قابل اعتماد وجود دارد. به گزارش فود ان دی تی وی، در اینجا چند درمان خانگی آسان و موثر برای جلوگیری از ریزش مو آورده شده که بیشتر مواد لازم آنها نیز در آشپزخانه خود شما موجود است!

آب پیاز برای رشد مو

این درمان به عنوان یکی از موثرترین و قدیمی ترین داروها در نظر گرفته می شود دلیل این امر این است که این ماده حاوی گوگرد است که باعث افزایش تولید کلاژن در بافت ها و کمک به رشد مجدد مو می شود. اجازه ندهید بوی شدید و تندش شما را از استفاده آن منع کند زیرا پس از یک بار شستشو از بین می رود.
چگونه از آب پیاز برای موهای خود استفاده کنیم؟ برای امتحان این روش درمانی چند عدد پیاز را برش دهید و آب آن را بگیرید (با له یا رنده کردن) و حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست سر خود بمالید. بگذارید آب این گیاه جادوی خود را انجام دهد سپس موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید.

شیر نارگیل برای رشد طبیعی مو

بر اساس اظهارات دکتر بلومس کوچار، مدیرعامل شرکت های شکوفه کوچار موثرترین درمان برای رشد طبیعی مو استفاده از شیر نارگیل است زیرا سرشار از آهن، پتاسیم و چربی های ضروری است. راه حل وی، این شیر را از یک نارگیل تازه بگیرید (شیر نارگیل را نخرید آن را با دقت از یک نارگیل تازه تهیه کنید). به آن آب یک دوم لیموترش و ۴ قطره روغن اسطوخودوس اضافه کنید، سپس آن را کاملا مخلوط کرده و روی پوست سر خود بمالید، بگذارید ۴ الی ۵ ساعت بماند و سپس آن را بشویید.

تاثیر سرکه سیب بر جلوگیری از ریزش مو

سرکه سیب به آرامی پوست سر را تمیز و با حفظ تعادل pH مو رشد آن را تسریع می کند. با مخلوط کردن ۷۵ میلی لیتر از آن در یک لیتر آب برای موهای ضخیم تر یا ۱۵ میلی لیتر از آن را در یک فنجان آب گرم و صاف شده برای تارهای نازک مو شروع به ساخت محلول رقیق کنید.
برای استفاده از این محلول بعد از شستن موها از آن به عنوان شستشوی نهایی استفاده کنید، همچنین این امر به موهای شما درخشش بیشتری می بخشد و رشد مو را تقویت می کند به احتمال زیاد شما این روش های خانگی را برای رشد مو و جلوگیری از ریزش مو دوست خواهید داشت.

ماسک تخم مرغ درست کنید

این داروی خانگی در سراسر جهان برای رشد سریع و طبیعی مو استفاده می شود. همانطور که می دانیم تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی پروتئین است که به تشکیل موهای جدید کمک می کند، همچنین سرشار از گوگرد، روی، آهن، سلنیوم، فسفر و ید است.
برای تهیه ماسک تخم مرغ، سفیده یک عدد تخم مرغ را در کاسه ای جدا کرده و یک قاشق چای خوری روغن زیتون (می توانید از روغن هسته انگور یا روغن اسطوخودوس نیز استفاده کنید) و عسل به آن اضافه کنید. یک خمیر از این ترکیب به دست می آید حدود ۲۰ دقیقه آن را روی سر و موهای خود بمالید، سپس آن را با آب خنک و شامپوی ملایم بشویید.

 

تاثیر شنبلیله بر جلوگیری از ریزش مو

این گیاه دارویی قدیمی برای مشکلات رشد مو حاوی پروتئین و اسید نیکوتینیک است. رژیم های غذایی غنی از پروتئین برای تحریک رشد مو شناخته شده اند. یک قاشق غذاخوری از این گیاه و آب را باهم ترکیب کنید تا خمیر یکنواختی ایجاد شود. کمی روغن نارگیل یا شیر به آن اضافه کنید و به مدت نیم ساعت روی موها و پوست سر خود بمالید، سپس آن را با یک شامپوی ملایم بشویید. این داروی خانگی نه تنها به شما در رشد مو کمک می کند بلکه از رنگ طبیعی مو نیز محافظت می کند.

 

تاثیر چای سبز بر جلوگیری از ریزش مو

در حال حاضر شما راه حل مناسبی برای استفاده مجدد از آن کیسه های چای دست دوم دارید که روزانه دور می ریزید. همانطور که می دانید چای سبز بسیار غنی از آنتی اکسیدان است و به تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش آن کمک می کند. چای سبز گرم (کیسه های چای استفاده شده) را روی پوست سر خود بمالید و بگذارید یک ساعت بماند، سپس آن را با آب خنک بشویید.

 

تاثیر انگور فرنگی هندی بر جلوگیری از ریزش مو

این میوه جادویی نیروگاه خوبی برای مواد مغذی محسوب می شود سرشار از ویتامین C است و رشد مو را تسریع می کند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که ۲ قاشق چای خوری پودر انگور فرنگی هندی یا آب آن را با مقدار مساوی آب لیموترش مخلوط کرده و بگذارید روی سر و موهای خود تا خشک شود، سپس آن را با مقداری آب گرم بشویید.
این درمان های خانگی را برای رشد طبیعی موهای سالم و جلوگیری از ریزش مو امتحان کنید، همچنین رشد طبیعی مو می تواند با یک رژیم غذایی سالم نیز تقویت شود، بنابراین باید مواد غذایی موثر بر رشد مو را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

مترجم: الهه زارعی