تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چطور با سفیداب صورتمان را لایه برداری کنیم؟

شاید اگر با خواص سفیداب آشنا شویم میزان استفاده از آن در حمام و مصرف روزانه افزایش می‌یابد. از سفیداب به عنوان لایه بردار پوست استفاده می‌شود. اما اخیرا از سفیداب بیشتر برای لایه برداری صورت استفاده می‌شود. با لایه برداری صورت با سفیداب پوستی روشن و شفاف خواهید داشت.
طرز تهیه‌ی ماسک سفیداب:
۱- ابتدا بایستی یک عدد سفیداب یا روشور را در مقداری گلاب بیاندازید و و اجازه دهید که از شب تا صبح بماند (به عبارت دیگر یک سفیداب را با گلاب بخیسانید)
۲- بعد از انجام مرحله‌ی اول باید سفیدابی که از شب گذشته در گلاب خیسانده شده است را له کنید و با گلاب مخلوط کنید.
۳- محلول ایجاد شده را در حمام و بعد از استحمام کامل، به صورت بزنید.
با انجام همین ۳ مرحله‌ی بسیار ساده، شما موفق به تهیه‌ی ماسک سفیداب و استفاده‌ی صحیح از آن شده اید و همانطور که در بالا هم گفته شد، ماسک سفیداب می‌تواند اثرات بسیار خوبی را روی پوست صورت افراد داشته باشد، پس توصیه می‌کنیم حتی الامکان اگر چنانچه دارای حساسیت پوستی و یا مشکل خاصی در پوست خود نیستید، برای یکبار هم که شده از ماسک سفیداب به عنوان نوعی ماسک زیبایی بهره ببرید.
البته به طور کلی استفاده از سفیداب، فقط مختص استفاده در حمام نیست و در گذشته به عنوان یک ماده‌ی مهم و ضروری در آرایش سنتی زنان در ایران و به اصطلاح (بزک) بوده است که همراه با سرخاب، سرمه، حنا، وسمه، زرک و غالیه مورد مصرف‌های آرایشی قرار می‌گرفته است و شاید جالب باشد که بدانید به دلیل همین همراهی همیشگی بوده که اصطلاح ” سرخاب – سفیداب ” در فرهنگ عامه‌ی ما ایجاد شد و هنوز که هنوز است هم این اصطلاح وجود دارد و از لحاظ معنای لغوی، به معنای آرایش کردن بانوان به کار می‌رود.
سفیداب بهترین لایه‌بردار طبیعی است که می‌تواند جایگزین خوبی برای انواع ماسک‌های لایه‌بردار باشد. سفیداب با پاک کردن سلول‌های مرده باعث می‌شود تا به قول معروف پوست‌مان نفس راحت بکشد. در طول روز میلیون‌ها سلول بر اثر فعالیت می‌میرند و باید از روی پوست بدن پاک شوند. بهترین راه این است که هنگام استحمام مقداری سفیداب بر روی پوست‌مان بمالیم تا سلول‌های جدید بتوانند رشد کنند و باعث زیبایی پوست شوند.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.