تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه استفاده از ظروف مسی چگونه است؟

بسیاری از مردم تصور می کنند فرایند های آماده سازی تنها مربوط به تابه های چدنی است، در حالی که سایر ظروف همچون تابه ها و قابلمه های نچسب نیز قبل از اولین استفاده باید آماده شوند. اما سوال اینجاست که آیا ظروف مسی نیز نیازمند آماده سازی قبل از اولین استفاده هستند؟ پاسخ مثبت است، ظروف مسی قبل از اولین استفاده باید آماده شوند و دستور العمل آماده سازی آن ها نیز با توجه به روکش داخلی ممکن است در مدل های گوناگون متفاوت باشد.
ظروف مسی قدیمی بدون روکش عایق داخلی بیشتر دارای جنبه های تزیینی هستند و با توجه به خطرات ناشی از نفوذ سرب به غذا در پخت و پز مورد استفاده قرار نمی گیرند. بنابراین این گونه ظروف نیازمند آماده سازی نیستند و فقط کافیست بدنه آن ها را هر چند وقت یک بار بشویید تا درخشش و جذابیت خود را حفظ کند.
ظروف مسی با روکش داخلی از جنس قلع به منظور پخت انواع غذا مورد استفاده قرار می گیرند، اما با توجه به خاصیت ضد چسبندگی فلز قلع نیاز به آماده سازی ندارند. جالب است بدانید روکش قلع بر خلاف روکش های تفلون به هیچ وجه مواد شیمیایی را به غذا منتقل نمی کند و برای سلامتی شما هیچ خطری ندارد. تنها نکته در مورد روکش قلع این است که در هنگام شستن آن باید دقت کافی را به خرج دهید و در صورتی که این عایق از بین رفت، ظرف مسی خود را برای قلع اندود شدن مجدد به مراکز معتبر انتقال دهید.
در مقابل دیگ مسی با روکش داخلی از جنس استیل ضد زنگ قبل از اولین استفاده نیازمند آماده سازی است. استیل ضد زنگ در سطح مولکولی ماده ای سخت و ناهموار است و به همین دلیل احتمال چسبیدن غذای در حال پخت به آن بر خلاف سطوح هموار و یکدست از جنس قلع بیشتر است. اما لازم نیست نگران باشید، چرا که با استفاده از روش های زیر می توانید خاصیت ضد چسبندگی را برای تابه ها و قابلمه های مسی با روکش استیلی به وجود آورد و با سهولت بیشتری غذا را بپزید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.