تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح خوردن لازانیا چگونه می باشد؟

“لازانیا یک غذا نیست، یک شیوه‌ی زندگی‌ست.” اگر شما هم شیوه‌ی زندگی‌تان به لازانیا گره خورده، بهتر است همراه اسمارتیز باشید تا ببینید این شیوه‌ی زندگی از کجا آمده است و طرز تهیه‌ی لازانیا را یاد بگیرید.
لازانیا از کجا آمد؟
قبل از هر سخن دیگر باید برگردیم به ۱۹۷ سال قبل از میلاد مسیح. جایی که رومی‌ها لشگر یونانی‌ها را شکست می‌دهند و دستورالعمل پخت لازانیا را به عنوان غنائم جنگی برمی‌دارند و به کشور خودشان می‌برند. امروزه غذای مورد علاقه‌ی گارفیلد گربه‌ی چاق نارنجی کمیک‌ها، همه جای جهان پیدا می‌شود و در جهانی شدن لازانیا باز هم دست ایتالیایی‌ها در کار است. قرن ۱۹ میلادی بود که مهاجران ایتالیایی تصمیم گرفتند تا لازانیا را در جهان رواج دهند.
برای جهانی شدن یک چیز بهترین جا کجاست؟ درست حدس زدید آمریکا! آمریکایی‌هایی که غذاهای حجیم و چرب و خوشمزه دوست دارند و آغوش خود را برای امتحان کردن غذاهای خارجی باز می‌کنند از تاکو مکزیکی بگیرید تا لازانیای ایتالیایی، این بار هم از لازانیا استقبال کردند و مانند عادت‌شان روی این غذا هم سرمایه گذاری و تبلیغ کردند تا لازانیا بتواند به تمام جهان سفر کند.
البته سفر به تمام جهان به این معنی است که گاهی باید هم‌رنگ جماعت خارجی شوید و گاهی تغییر شکل دهید. به همین دلیل لازانیایی که با گوشت چرخ‌کرده و پنیر درست می‌شد گاهی در کشورهای دیگر با گیاهانی مانند اسفناج یا گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس درست شد و قیافه‌ی خود را باب طبع سفره‌ی کشورهای مختلف درمی‌آورد. ولی در بیشتر کشورها هنوز هم اصالت اصلی خود را نگه داشته است.
لازانیا را کجا بخوریم؟
لازانیا را می‌شود در منوی رستوران‌های ایتالیایی دید. لازانیا پایه ثابت رستوران‌های ایتالیایی‌ست، اما گاهی پای خود را فراتر می‌گذارد و در منوی کافه‌های شیک هم دیده می‌شود. برای خوردن یک لازانیای خوب در تهران می‌توانید به رستوران بلامونیکا در وزرا بروید. این رستوران ایتالیایی کیفیت قابل قبولی را در ازای مبلغ مناسب ارائه می‌دهد. قطعا خوردن لازانیا در این رستوران با دکور زیبایش می‌تواند خاطره‌ی خوبی را برای‌تان بسازد. اگر بلامونیکا راضی کننده نبود رستوران برگرلند در شعبه‌ی تهران‌پارس لازانیا هم دارد. البته باید گفت شهرت برگرلند برای برگرهای خوشمزه‌اش است تا لازانیاهایش.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.