تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح کشیدن درن جگونه است؟

تعویض پانسمان درن ها در زمان های منظم:
درنها بایستی در زمانه ای مشخص و منظم تعویض پانسمان شوند مخصوصا در درن های با سیستم باز حتما به محض خیس شدن گازهای ناحیه درن حتما پانسمان آن را تعویض کنید چرا که ترشحات زخم به علت وجود گازهای استریل روی موضع درن گذاشته شده ، باعث خروج راحت تر ترشحات می شود.
در گاهی در صورت عدم تعویض پانسمان های روی درن عملکرد درن تحت تاثیر قرار گرفته و گاهی منجر به احتباس ترشحات در زخم خواهد شد.
پس از کشیدن درنها هم بهتر است تا جوش خوردن کامل موضع خروج درن پانسمان ها ادامه پیدا کند که از عدم عفونت آن ناحیه اطمینان کامل حاصل گردد.
ضد عفونی کردن موضع عمل که درن از زخم خارج شده است:
بر اثر عدم ضد عفونی محل خروج درن از زخم ، خود این موضوع می تواند محل مناسبی برای رشد عوامل عفونت زا و عفونی شدن ناحیه عمل و ورود این عوامل باکتریایی به داخل زخم گردد.
بهتر است در نواحی که درن های سیستم باز هستند از سرمهای شستشو جهت نظافت و ضدعفونی آن ناحیه استفاده شود چرا که در صورت استفاده مواد ضد عفونی کننده ای مانند بتادین و سایر شوینده ها می تواند ترکیبات این مواد به ناحیه زخم وارد شده و از جوش خوردن موضع انسزیون زخم و یا گاهی ترشحات حساسیتی و یا ایجاد بافت زاید و اسکار در ناحیه زخم گردد.
بخیه کردن محل درن بعد از خروج درن:
پس از کشیدن درنها گاهی محل قرار گرفته درن باز می ماند که بهتر است حتما بخیه گردد و از باز گذاشتن آن باید حدالامکان ممانعت کرد و دلیل آن می تواند منجر به عفونی شدن موضع به علت ورود عوامل بیماری زا و عفونت زا به محل انسزیون گردد.
نکته ای که خیلی حای زاهمیت است در هنگام خروج درن به آن توجه شود دقت به طول درن خارج شده از موضع عمل است.
چون گاهی درنها بر اثر چسبندگی که در موضع عمل ایجاد می شو و فشاری که در هنگام کشیدن درن به آن وارد می شود ، قطعاتی از درن کنده شده و داخل زخم باقی می ماند که اگر به آن دقت نشود و در داخل زخم قرار گیرد پس از گذشت چند روز بدن به عنوان عامل خارجی تلقی کرده و بر علیه آن شروع به ترشحات و آبسه در محل درن باقیمانده می کند.
هر چند ساعت یکبار درن را چک نمایید:
در صورتی که بیمار شما دارای درن است حتما موضع خروج درن را چند ساعت یکبار از نظر
رنگ ترشحات
میزان خروج ترشحات
سیر نزولی یا صعودی بودن خروج ترشحات
ترشحات روشن یا تیره
انسداد احتمالی درن های لوله ای
عدم کینگ شدگی در مسیر درن های لوله ای
عدم برجستگی موضع خروج درن، چون در صورت عدم عملکرد درن ترشحات زیر پوست جمع می شود.
نکته خیلی مهم:
بعضی از درنهای لوله ای با توجه به بافت قرار گیری آن مثل بافت مغز شکننده و بسیار سست هستند و نباید بگ یا باتل جمع کننده ترشحات آنها نباید خلا شوند و در صورت خلا شدن منجر به کنده شدن بافت موضع عمل مثل مغز می شود که این موضوع باعث می شود آسیب جدی به مغز بیمار وارد شود.

مشابه

  • https://tarikhema org/info/94397/نحوه-صحیح-کشیدن-درن-جگونه-است؟/
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.