تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح کشیدن پیپ چگونه است؟

برای شروع نوع توتون شما نشانه احترام و توجه شما به اطرافیانتان خواهد بود پس توتون شما باید عطر خوش و قابل تحملی برای دوستان و اطرافیان شما داشته باشد. پس در انتخاب توتون دقت کنید.
پیپ کشیدن به درجه خاصی از مهارت و تمرکز نیاز دارد تا بیشترین لذت را ببرید ، افراد زیادی هستند که تصور می کنند پیپ می کشند ولی روش صحیح آن را نمی دانند و خود را آزار می دهند. امید است این نوشته کمکی باشد برای آموزش صحیح پیپ کشیدن.
ابتدا باید یک پیپ مناسب تهیه کنید مسلما” برای شروع لازم نیست پیپ شما خیلی گران باشد چون معلوم نیست از پیپ خوشتان خواهد آمد یا نه پس یک پیپ معمولی و نه خیلی ارزان مناسب است برای شروع پیپ Corn یا همان پیپ تهیه شده از ذرت فشرده کفایت می کند چون هم ارزان است و هم شما را به مقصود می رساند . توجه کنید قبل از محکوم کردن پیپتان ابتدا ببینید که آیا پیپ را صحیح استفاده می کنید.
یک توتون سبک برای شروع مناسب است ولی اجباری در کار نیست و هر نوع توتونی را می توانید استفاده کنید به تجربه نوع توتون مناسب خودتان را پیدا خواهید کرد .
پر کردن پیپ
پر کردن پیپ سه مرحله دارد به اینصورت که پیپ را با توتون پر می کنید به طوری که کمی بیرون بماند سپس آن را می کوبید (آرام یا اصطلاحا” مثل بچه child ) دوباره پیپ را پر کنید و باز بکوبید ( متوسط یا اصطلاحا” مثل مادر Mother ) یک بار دیگر پیپ را پر کنید و محکمتر بکوبید ( با فشار بیشتر یا اصطلاحا” مثل پدر father ) بعد از انجام این سه مرحله پیپ شما پر شده و آماده روشن کردن می باشد .
روشن کردن پیپ
روشن کردن پیپ هم مثل پر کردن سه مرحله دارد ، دو شعله اول یا دو آتش اول نقش مهمی در خوب روشن شدن و خوب روشن ماندن پیپ شما دارند ، از کبریت و یا فندک مخصوص پیپ استفاده کنید چون فندک معمولی به احتمال زیاد لبه پیپ شما را خواهد سوزاند و به پیپ شما آسیب می رساند . شعله را به آرامی و فاصله کم بالای توتون نگه دارید همزمان پک می زنید وقتی توتونهای بالایی شروع به سوختن کردن و بالا آمدند شعله را کنارببرید سپس توتون را به آرامی بکوبید و یکبار دیگر این عمل را انجام دهید ، در آخر شعله را به آرامی دور پیپ حرکت دهید تا همه سطح توتون را روشن کند و هم زمان آرام پک بزنید ، پیپ شما آماده است .
نکات مهم
دود پیپ را بر خلاف سیگار وارد ریه نمی کنند و فقط در دهان می گردانند تا نیکوتین از طریق زبان و بزاغ دهان جذب گردد
در هنگام پیپ کشیدن پک های آرام بزنید و دود پیپ را در دهان نگه دارید اما سعی نکنید آن را وارد ریه هایتان کنید. بگذارید دود پیپ داخل دهانتان در هنگام پک بعدی که میخواهید بزنید از دهانتان خارج شود ؛ این کار میتواند حدود ۱۰ تا ۲۰ ثانیه طول بکشد تا پیپ شما روشن بماند. هرگز پک های سریع و بلند نزنید چون توتون داخل پیپ را میسوزانید و علاوه بر طعم بد و بوی نا مطبوع باعث بالا رفتن دمای پیپ شده و پیپ شما داغ می شود ، این کار عمر پیپ را کوتاه و پیپ را خراب می کند. بین پک زدن هایتان حدود ۱۰ تا ۲۰ ثانیه زمان دهید تا شعله به آرامی بسوزد و پیپ شما داغ نشود. در حین پیپ کشیدن اگر پیپ شما روبه خاموش شدن میرود هر۱۵ ثانیه یک پک ملایم عمیق بزنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.