تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح سیگار کشیدن چگونه است؟

سیگار را با فیلتری که پشت آن به سمت بدن شماست را نگه دارید. چندین روش برای نگه داشتن یک سیگار وجود دارد، پس آن ها را امتحان کنید تا خودتان یک شیوه ای پیدا کنید که به شما احساس راحتی بدهد و برای شما طبیعی باشد.
-رایج ترین روش این است که سیگار را ثابت بین انگشت سبابه و وسطی خود نگه دارید. بهتر است فیلتر بین اولین بند انگشت هر یک از آن دو انگشت باشد.
-خیلی از مردم به سادگی سیگار را بین انگشت شصت و انگشت اشاره خود نگه می دارند، طوری که انگار یک خودکار است. در این مورد، فیلتر بهتر است مقابل لایه های انگشتان شما باشد
برای روشن کردن سیگار از کبریت یا یک فندک استفاده کنید. با گذاشتن انتهای فیلتر سیگار بین لب های خود، در حالی که کام می گیرید سر آن را شعله ور کنید. در حالی که شعله در تماس با انتهای سیگار است، دو یا سه بار کام عمیق بگیرید تا مطمئن شوید سیگار به درستی روشن شده است.
-بعد از روشن کردن سیگار، نگاهی به انتهای روشن شدۀ سیگار بیاندازید تا مطمئن شوید انتهای سیگار کاملاً روشن شده است. اگر یک گوشه ای روشن نشده بماند، مجبورید دوباره فرآیند را تکرار کنید.
-اگر به شعلۀ شما باد می وزد، یک پناهگاه با دست آزاد خود اطراف سیگار، ایجاد کنید.
-اگر باد به قدری قوی است که دست شما نمی تواند جلوی باد را بگیرد، برگردید و پشت خود را به باد کنید. درحالی که دست آزاد خود را اطراف شعله نگه داشته اید، به سر خود اجازه دهید جلوی باد را بگیرد.
-افرادی که موی بلندی دارند بهتر است مراقب باشند، به خاطر این که باد می تواند موی شما را وارد شعله کند.
-از آن جایی که فندک شعلۀ پایدارتری دارد، اگر یک سیگاری تازه کار هستید، با یک فندک شروع کنید.
-کبریت به سرعت می سوزد و ممکن است اگر بیش از اندازه طولش بدهید، دستان شما را بسوزاند.
کام بگیرید و دود سیگار خود را بیرون دهید. ابتدا، کام های سبک بکشید، به خاطر این که کام های عمیق ممکن است گلوی شما را سوزانده و شما را به سرفه کردن بیاندازد. همان طور که دارید از سیگار استفاده می کنید، می توانید کم کم پک های عمیق تری بزنید. بهتر است دود را به درون ریه های خود بکشید، نه این که آن را در دهان خود نگه دارید. با دهان خود دود را بیرون بدهید- یا بینی خود اگر هوس کردید.
-یک راه خوب برای این که بگویید سیگار را به درون ریه های خود می کشید این است که دود را از طریق بینی خود خارج سازید.اگر هیچ دودی از بینی شما خارج نشد، یعنی دود را در دهان خود نگه داشته اید.
-دود را درون ریه های خود برای مدت زمان طولانی نگه ندارید تا احساس راحتی داشته باشید. فرض می کنیم این یک فرآیند خوشایند است.
-خوب است که تمام سیگار را تا فیلتر بکشید، اما اجازه ندهید آتش فیلتر را لمس کند. در این حالت بوی بد و مزۀ افتضاحی می دهد.
خاکستر سیگارتان را به یاد داشته باشید. همان طور که سیگار شروع به سوختن می کند، تبدیل به خاکستر می شود. بر بالای سیگار خود با انگشت سبابه ضربه بزنید تا خاکستر از انتهاز سیگار شل شده و -درون جای سیگاری ریخته شود. اگر فراموش کنید کنید هرچند وقت به چند وقت این کار را انجام دهید، ممکن است خاکستر بر روی لباس یا درون غذا یا نوشیدنی شما ریخته شود.
-همچنین می توانید بر انتهای سیگار روبروی یک شیء –شبیه به جای سیگاری- ضربه بزنید تا خاکستر ریخته شود.
-خاکستر سیگار می تواند به طور موقتی لباس های شما را لکه دار کند
-آتش سیگارتان را خاموش کنید. وقتی سیگار کشیدن شما تمام شد مطمئن شویدکه دیگر آتشی روی سیگار شما باقی نمانده است. در قسمت های خشک تر دنیا، آتش سوزی به راحتی می تواند توسط شعلۀ سیگاری که خاموش نشده آن را بیرون می اندازند، شروع شود. چندین روش برای خاموش کردن سیگار وجود دارد.
-انتهای سیگار را محکم به یک جای سفت فشار دهید، یعنی سیگار را به یک سطح صاف فشار دهید تا سوختن سیگار تمام شود. می توانید فقط چندین بار سیگار را درون زیرسیگاری فشار دهید تا سوختن آن متوقف شود.
-همچنین می توانید آن را روی زمین انداخته و با کفش ها خود شعلۀ سیگار را له کنید. توجه کنید که این کار یک علامت سیاه سوخته مانند روی زمین باقی می گذارد. سیگار را بردارید و آن را درون سطل زباله بیاندازید.
-اگر زیرسیگاری ندارید، ولی می خواهید یک لکۀ بزرگ سیاه با له کردن سیگار زیر کفش خود ایجاد کنید، می توانید سر آن را ببرید. یعنی سیگار را قطع کنید تا شعله از نوک، سر جای خود، سیگار را ببرید و سیگار را بیرون اندازید. می توانید مانند گیلاس آن را با کمترین به جای گذاشتن لکه از این طریق، له کنی. سیگار را در یک سطل زباله اندازید.

مشابه

  • https://tarikhema org/info/94468/نحوه-صحیح-سیگار-کشیدن-چگونه-است؟/
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. حسن می گوید

    اگر در دهان نگه داریم تاثیر سیگار کم میشه ؟ حتما باید در ریه بره؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.