تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

برای داشتن ریه سالم و تنفس راحت چی بخوریم؟

ریه ها مهم هستند و باید از آن ها مراقبت شود اولین و مهم ترین چیز ،
نکشیدن سیگار است :
سیگار کشیدن به مویچه هایی که کمک میکنند تا آلودگی و عفونت زدوده شود ، آسیب می زند و باعث بسته شدن راه های هوایی می گردد ، هم چنین از آلودگی ها چه در خانه و چه در خارج از خانه اجتناب کنید .
این همیشه امکان پذیر نیست ولی شما می توانید سهم خود را با رانندگی کمتر ، استفاده کمتر از لوازم الکتریکی و استفاده از اجاق های برقی ایفا کنید .هنگام نقاشی یا سرگرمی دیگری که شامل گرد و غبار یا گاز های صنعتی است از ماسک استفاده کنید .
ورزش لزوما ریه ها را تقویت نمی کند زیرا آن ها به ماهیچه های دیافراگ وابسته هستند ، ولی هر بهبودی در سیستم قلبی عروقی ، کار ریه ها را آسان تر می کند .روزانه هر فعالیتی را به مدت ۳۰ دقیقه انجام دهید، تا باری که بر روی ریه ها تحمیل می شود را سبک تر کنید و عملکرد انتقال اکسیژن و متابولیسم را افزایش دهید .
این ۳۰ دقیقه می تواند حتی به طور ناپیوسته در طول روز انجام شود . ماشینتان را دورتر از فروشگاه پارک کنید ، از پله ها استفاده کنید ، از پشت میز بلند شوید و دور ساختمان راه بروید ، چند حرکت پروانه ای بزنید ، در محله پیاده روی کنید و یا حتی کمی در جا بدوید ،هر کاری بهتر از نشستن است .
تغذیه نیز مهم است ولی برای داشتن ریه سالم چی بخوریم؟
چیزی که ما می خوریم مستقیما بر روی ریه ها تاثیر نمی گذارد ، ولی غذای ما به طور غیر مستقیم از طریق سیستم قلبی عروقی و فراهم کردن محافظت آنتی اکسیدانی با آن ها تماس پیدا می کند . غذای پر چرب با افزایش ریسک ابتلا به سرطان ریه در ارتباط است از طرفی دیگر ، خوردن میوه می تواند این خطرات را کاهش دهد .
خوردن غذاهای سالم همراه با ورزش هر دو به حفظ سلامت پاکیزگی و عدم کارکرد زیاد ریه کمک می کند .غذاهای تازه و خام بهترین راه برای به دست آوردن آنزیم ها ، ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی هستند که باعث راحت تر شدن تنفس می شوند.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.