تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آب و هوای شهر رشت چگونه است؟

محتوای صفحه
  1. همانگونه که در مبحث پیش بیان کردیم، استان گیلان در میان ارتفاعات البرز و دریاچه خزر قرار گرفته است. تاثیر متقابل این دو پدیده جغرافیای باعث شده است که استان گیلان دارای بارندگی زیاد، دمای معتدل و پوشش گیاهی انبوه و سرسبز باشد. در این استان، اختلاف دمای شب و روز چندان چشمگیر نبوده و با وجود بارندگی بسیار زیاد، روزهای سرد و یخبندان در این استان بسیار اندک است، اما نباید از درجه بالای رطوبت در این استان نیز غافل شد. میانگین دمای سالانه استان گیلان در حدود ۸ درجه است. سواحل جنوب غربی نیز در مقایسه با سواحل جنوب شرقی سردتر هستند.
  2. شهر رشت به عنوان مرکز استان گیلان دارای آب و هوای گرم و شرجی در ایام تابستان و سرد و مرطوب در ایام زمستان است، با این حال در میان شهرستان های حاشیه دریای خزر به عنوان یکی از معتدل ترین مناطق شهری شناخته می شود. این آب و هوای مدیترانه ای سبب شده است که رشت به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری در ایران معرفی گردد. اگر قصد سفر و اقامت به این شهر را داشته باشید می توانید اقدام به اجاره ویلا در شمال و یا اجاره ویلا لب دریا کنید.
همانگونه که در مبحث پیش بیان کردیم، استان گیلان در میان ارتفاعات البرز و دریاچه خزر قرار گرفته است. تاثیر متقابل این دو پدیده جغرافیای باعث شده است که استان گیلان دارای بارندگی زیاد، دمای معتدل و پوشش گیاهی انبوه و سرسبز باشد.
در این استان، اختلاف دمای شب و روز چندان چشمگیر نبوده و با وجود بارندگی بسیار زیاد، روزهای سرد و یخبندان در این استان بسیار اندک است، اما نباید از درجه بالای رطوبت در این استان نیز غافل شد. میانگین دمای سالانه استان گیلان در حدود ۸ درجه است. سواحل جنوب غربی نیز در مقایسه با سواحل جنوب شرقی سردتر هستند.
شهر رشت به عنوان مرکز استان گیلان دارای آب و هوای گرم و شرجی در ایام تابستان و سرد و مرطوب در ایام زمستان است، با این حال در میان شهرستان های حاشیه دریای خزر به عنوان یکی از معتدل ترین مناطق شهری شناخته می شود. این آب و هوای مدیترانه ای سبب شده است که رشت به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری در ایران معرفی گردد. اگر قصد سفر و اقامت به این شهر را داشته باشید می توانید اقدام به اجاره ویلا در شمال و یا اجاره ویلا لب دریا کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.