تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

جاذبه های گردشگری رشت کجاست؟

استان گیلان به عنوان مهم ترین مقصد گردشگری ایران در شمال کشور، دارای جاذبه ‌های گردشگری متعددی است که در شهرستان های این استان پراکنده شده و بخش قابل توجهی از بناهای تاریخی، جاذبه ‌های طبیعی، موزه ها و انواع جنگل ها را در بر می گیرد.
ما در این مقاله، مهم ترین و برترین جاذبه های گردشگری رشت را به شما معرفی خواهیم نمود. سعی کنید در مسافرت به استان گیلان و به خصوص شهر رشت بازدید از تمامی این مناطق را در برنامه گردشگری خود قرار دهید.
خانه میرزا کوچک خان جنگلی
در سفر به شهر رشت، بی شک اولین انتخاب شما برای بازدید از یکی جاذبه های تاریخی این شهر می تواند خانه میرزا کوچک خان جنگلی، مبارز بنام گیلانی باشد. این خانه مدت ۸۵ سال خالی از سکنه بوده و به صورت مخروبه ای بدل شده بود که در سال ۱۳۸۲ با استناد به تصاویر و عکس های بدست آمده، توسط کمک های مردمی به شکل اولیه بازسازی شده و همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۳ میزبان گردشگران و علاقه مندان به این شخصیت تاثیر گذار تاریخ ایران است.
خانه و آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی
میرزا کوچک خان جنگلی یک مبارز شمالی است که نام و آوازه گران قدری در کتب تاریخی دارد. خانه این مبارز که در شهرستان رشت قرار داشته، امروزه به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهرستان شناخته می شود. این خانه در سالیان متمادی مورد بی اعتنایی واقع شده بود و به همین علت در تخریب کامل قرار داشت تا اینکه دو دهه قبل مورد توجه واقع گردید و بازسازی شد.۱۳
آرامگاه میرزا کوچک خان نیز در سلمانداراب قرار داشته و می توانید پس از بازدید از خانه این قهرمان ملی، از آرامگاه وی نیز بازدید کنید. اغلب گردشگران داخلی، بازدید از این دو جاذبه را در اولویت برنامه های تفریحی و توریستی خود قرار می دهند.
پل خشتی لوشان
این جاذبه گردشگری یکی از مهم ترین جاذبه های استان گیلان است. هر چند فاصله بسیار زیادی با شهر رشت داشته و در جنوبی ترین قسمت استان گیلان قرار دارد، با این حال می توانید چند ساعتی را به بازدید از این پل قدیمی اختصاص دهید. این پل چیزی در حدود صد متر طول داشته و هفت پایه خشتی، وزن کلی پل را نگه داشته اند. این پل در شهر لوشان در استان گیلان قرار دارد.
بازار روز رشت
بازار روز رشت با بیست و چهار هکتار مساحت، مرکز تمامی فعالیت های بازرگانی در استان گیلان شناخته می شود. این بازار در بافت قدیمی و بافت مرکزی شهر رشت قرار داشته و یک معماری کاملا سنتی و مستحکم دارد.
این بازار بسیار زیبا و نوستالوژیک است و به جرئت می توان گفت که آثار معماری مدرنیته نتواسته است در آن نفوذ کند. این بازار با عنوان بازار بزرگ رشت و در زبان محلی با عنوان بازار مج نیز خوانده می شود.
حاجی بکده
حاجی بکده، یک منطقه ساحلی است که در مسیر بندر انزلی قرار دارد و در نهایت به نواحی ساحلی در دریای خزر منتهی می شود. منطقه ساحلی حاجی بکده، یکی از زیباترین مناطق ساحلی در ایران است و به علت بکر بودن و زیبایی چشم نواز، همه ساله میزبان تعداد بسیار زیادی از گردشگران داخلی است. امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی در این منطقه تعبیه شده است که قایق سواری و صید ماهی در زمره برترین گزینه های ممکن قرار دارند.
مرداب عینک
مرداب عینک یک آبگیر طبیعی است که به استخر عینک نیز شهرت دارد. مساحت این مرداب بسیار گسترده بوده و در مسیر رشت به سمت فومن قرار گرفته است. ضمن بازدید از این مرداب، می توانید از پارک جنگلی، یخجال قدیمی شهر باران و چشمه چمار سرا نیز دیدن کنید.
جنگل گیسوم
گیسوم نام روستایی است که در ۱۸ کیلومتری جاده تالش به بندر انزلی قرار داشته و یکی از توابع شهرستان تالش است. در این منطقه شما می توانید شاهد تلاقی زیبایی های دریای خزر و جنگل های شمالی کشور باشید.
دنیایی از آرامش در این منطقه قابل لمس است و به دلیل آرامش بی حد و مرزی که دارد، یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری استان گیلان به شمار می رود. یکی از زیباترین بخش های جنگل گیسوم پارک جنگلی دکتر درستکار است که پیشنهاد می کنیم در بازدید از جنگل گیسوم، گشت و گذار در میان درختان سرسبز این پارک چنگلی را نیز از دست ندهید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.