تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

سوغات رشت چیست؟

برنج
آب و هوای گیلان شرایط مناسب جهت شالیکاری و فعالیت بر روی شالیزارها را فراهم نموده است. در استان گیلان برنج های مختلف با عطرهای دلپذیری برداشت شده و به نقاط مختلف کشور عرضه می گردد.
اغلب مسافران رشت، برنج مصرفی خود برای چند ماه و یا حتی یک سال کامل خریداری نموده و از سلامت کالای خریداری شده مطمئن می شوند. خرید برنج در شمال آن هم در کنار شالیزارهای این منطقه بسیار مقرون به صرفه تر بوده و بسیاری از هزینه ‌های مربوط به واسطه ها را حذف می کند
چای
چای مهم ترین و اصیل ترین سوغات شهر رشت و استان گیلان است. اگر فقط یکبار طعم چای اصیل و طبیعی گیلان را چشیده باشید، هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. مزارع چای بسیار زیادی در استان گیلان وجود دارند، اما در این میان، شهر لاهیجان به شهر چای های خوش عطر و خوش رنگ معروف است. بسیاری از مسافران رشت سعی می کنند در مسافرت به استان گیلان علاوه بر برنج شمال، مقدار زیادی نیز چای لاهیجان را تهیه نموده و برای ایام مختلف سال از آن استفاده کنند.
رشته خشکار
این رشته در واقع نوعی شیرینی بوده و برای تهیه آن، باید به قنادی های شهرستان رشت و دیگر شهرهای استان گیلان مراجعه کنید. ماه رمضان مهم ترین ماه سال جهت تولید و فروش رشته خشکار در شهر رشت خواهد بود. این شیرینی، بسیار خوشمزه بوده و اصلی ترین شیرینی بومی مردم گیلان است.
زیتون
زیتون یک میوه بسیار خوشمزه و در عین حال مقوی است که به صورت جداگانه مصرف شده و یا در اغلب سفره ‌های مجلسی مشاهده می شود. رشت، یکی از مهم ترین و اصلی ترین مراکز کاشت زیتون بوده و در این شهر می توانید شاهد عرضه انواع مختلف زیتون باشید. قیمت زیتون در استان گیلان و به خصوص مرکز این استان یعنی رشت، بسیار متناسب بوده و شما می توانید با پرداخت هزینه کمتر در مقایسه با اغلب استان ها مقدار بسیار زیادی زیتون خریداری کنید.
ماهی سفید
ماهی سفید تیغ های بسیار زیادی داشته و این امر اندکی از محبوبیت آن کاسته است، چرا که مصرف آن را به عنوان یک وعده غذایی دشوار می‌کند، با این وجود به علت گوشت بسیار مرغوبی که دارد به عنوان یکی از مهم ترین سوغاتی های شهر رشت شناخته می شود.
کلوچه فومن
کمتر کسی را می توان یافت که با کلوچه فومن و یا همان کلوچه معروف لاهیجان آشنا نباشد. کلوچه فومن یکی از خوشمزه ترین خوراکی های استان گیلان است که از سالیان دور به دیگر نقاط کشور عرضه شده و در بسیاری از مدارس موجود در نقاط محروم به عنوان یک جیره غذایی مناسب شناخته می شد. این کلوچه یکی از مهم ترین سوغاتی های مورد علاقه توریست های خارجی در شهر رشت است.
رب انار
رب انار یکی از مهم ترین افزودنی های خورشت فسنجان است. از آنجا که خورشت فسنجان مهم ترین غذای خورشتی شمال کشور است، بنابراین جای تعجب نخواهد داشت اگر بگوییم شهرهای شمالی و به خصوص استان گیلان مهم ترین استان های عرضه کننده رب انار با بالاترین کیفیت ممکن هستند. شما می توانید در شهر رشت رب انار اصل را بدون هیچ‌گونه افزودنی تهیه نموده و در غذاهای خود استفاده کنید.
نان تیمیجان
این نان که از آرد برنج تهیه می شود، بسیار نازک بوده و طعم دلنشینی دارد. تیمیجان را معمولا در وعده صبحانه به همراه حلوا ارده استفاده می کنند. این نان در اغلب مناطق تفریحی و رفاهی نیز پخته می شود. پیشنهاد می کنیم آن را به صورت کاملاً داغ خریداری نموده و پیش از سرد شدن آن را سرو نمایید. به غیر از وعده صبحانه، می‌ توانید به عنوان غلات مورد نیاز در وعده های دیگر نیز از این نان استفاده کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.