تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

رستوران های معروف رشت کجا هستند؟

۱- رستوران شکم‌ الملوک
یکی از رستوران‌های بسیار معروف شهر رشت که از غذاهای بسیار خوش‌طعم و فوق‌العاده‌ای برخوردار است، بی‌شک رستوران شکم الملوک نام دارد. این رستوران دارای یک مکان جذاب و زیبا بوده که وجود موسیقی زنده، آن را دلپذیرتر می‌کند. فضای رستوران شکم الملوک رشت بسیار بزرگ بوده و از دکوراسیون هیجان‌انگیزی برخوردار است. این رستوران به دلیل آن که در کنار یک هتل بسیار مدرن و معروف به نام هتل کادوس رشت قرار دارد، میزبان بسیاری از افراد مشهور و محبوب کشورمان هم خواهد بود.
تمام غذاهای سرو شده در رستوران شکم الملوک واقعا لذیذ و خوش‌طعم هستند اما نمی‌توان سینی ملوکانه و دوغ ملوک پسندش را از دست داد. شکم‌ الملوک یکی از پرطرفدارترین و بهترین رستوران ‌های رشت بوده و پرسنل بسیار خوش‌برخوردی دارد. اگر تا به حال، غذای این رستوران را میل نکردید، حتما در سفر بعدی خود به شهر زیبای رشت، آن را امتحان کنید تا تجربه‌ای لذت‌بخش از یک غذای دلچسب برای همیشه در ذهنتان ثبت شود. شما همچنین می‌توانید با خیال راحت، خانواده و دوستان خود را به این رستوران دعوت کنید و خاطره‌ای به یادماندنی برای آن‌ها رقم بزنید. در ادامه به برخی از غذاهای منوی این رستوران به همراه قیمت، آدرس و شماره تلفن آن اشاره خواهیم کرد.
آدرس رستوران شکم الملوک: بلوار منظریه، جنب هتل بزرگ کادوس / شماره تلفن رستوران شکم‌ الملوک: ۰۱۳۳۳۳۳۴۲۵۱
۲- رستوران محرم
رستوران محرم را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین رستوران‌های شهر رشت دانست که با کسب بیش از ۷۰ سال تجربه موفق توانسته یکی از مشهورترین برندهای رستوران در سطح کشور را به خود اختصاص دهد. فضای این رستوران بسیار بزرگ و زیبا بوده و از غذاهای ایرانی و محلی بسیار لذیذ و باکیفیتی برخوردار است. بد نیست بدانید که محلی‌ها، عنوان سلطان کباب را به رستوران محرم نسبت داده‌اند. یکی از اولویت‌های رستوران محرم که در حقیقت مهم‌ترین عامل برای تبدیل شدن به یک رستوران خوب محسوب می‌شود، کیفیت مواد اولیه است. کیفیت بالای مواد اولیه برای این رستوران بسیار حائز اهمیت بوده و مهم‌ترین دغدغه مدیریت رستوران محرم را می‌توان تهیه مواد اولیه درجه یک عنوان کرد. سرآشپزان رستوران محرم بسیار مجرب بوده و همواره سعی در سرو غذاهای لذیذ و خوشمزه دارند.
بد نیست بدانید که رستوران محرم برای اولین بار در سال ۱۳۲۳ به صورت یک مغازه سرو غذا در خیابان ناصریه قدیم، کار خود را شروع کرد و هم‌اکنون در تقاطع منظریه قرار دارد. این رستوران، مشتریان و طرفداران زیادی از سراسر کشور داشته و همین مسئله موجب شلوغی و تردد زیاد آن شده است. دیزاین داخلی رستوران محرم، زرد و نارنجی رنگ بوده که توانسته فضای آن را به خوبی گرم و صمیمانه کند. تنوع غذاهای گیلانی در این رستوران بسیار زیاد بوده و تقریبا همه غذاهای گیلانی در آن طبخ می‌شوند. کباب و خورشت باقلی قاتوق رستوران محرم که یکی از بهترین رستوران های رشت به شمار می‌رود را حتما امتحان کنید. رستوران محرم هر روز از ساعت ۱۱ ظهر الی ۱۱ شب، آماده سرویس‌دهی است.
آدرس رستوران محرم: بلوار امام خمینی (ره)، روبروی دانشکده دندانپزشکی
شماره تلفن رستوران محرم: ۰۱۳۳۳۶۶۶۰۹۰
۳- رستوران رازقی
یکی از مدرن‌ترین و شیک‌ترین رستورا‌ن‌ های رشت که طرفداران بسیار زیادی دارد، رستوران رازقی بوده که از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است. فضای داخلی این رستوران بسیار لوکس و زیبا بوده و برای برگزاری مهمانی و پذیرایی‌های شما انتخابی مناسب به شمار می‌رود. منوی این رستوران طیف وسیعی از غذاهای ایرانی، فرنگی و گیلانی را شامل شده و به همین دلیل متناسب با هر سلیقه‌ای است. رستوران رازقی در دو طبقه بسیار شیک بنا شده و دارای پارکینگ اختصاصی است.
برخورد پرسنل رستوران رازقی بسیار محترمانه بوده و کیفیت غذاهای آن واقعا بی‌نظیر است. اجرای زنده پیانو در رستوران، لذت صرف یک غذای خوشمزه را برای شما دوچندان کرده و تجربه‌ای به یادماندنی در ذهن شما ثبت خواهد کرد. توصیه ما به شما این است که پیش از رفتن به رستوران رازقی، برای خود میز رزرو کنید، زیرا این رستوران به دلیل محبوبیت و شهرت خاص خود در اکثر مواقع شلوغ است. همه غذاهای رستوران رازقی فوق‌العاده هستند، اما شیشلیک بره، پلوکباب محلی، استیک، ماهی قزل آلا و ماهی سفید آن از محبوبیت بیشتری برخوردارند. قیمت غذاهای رستوران رازقی که جز بهترین رستوران های رشت به شمار می‌رود، تقریبا زیاد بوده و از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب آماده ارائه خدمات به مشتریان خود است.
منو صبحانه رستوران رازقی: حلیم مخصوص، پنیر و گردو، املت سالامی، املت اسفناج، عدسی، کله پاچه، کیک خانگی، سوسیس بندری، انواع مربا، پنکیک و انواع آبمیوه‌ها.
منو ناهار رستوران رازقی: انوع کباب‌ها، انواع ماهی‌ها، انواع غذاهای محلی، جوجه کباب، فسنجان مرغابی، مرغ، گوشت قلقلی، قیمه بادمجان و سایر موارد.
منو شام رستوران رازقی: انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و پیش غذاهای مختلف.
آدرس رستوران رازقی: گلسار، بلوار سمیه، نبش خیابان ۱۲۳
شماره تلفن رستوران رازقی: ۰۱۳۳۳۷۲۳۳۲۲
۴- رستوران شورکولی
شورکولی یکی از بهترین رستوران ‌های رشت محسوب شده و به معنای ماهی کولی شور است. رستوران شورکولی در سال ۹۵ به عنوان یکی از محبوب‌ترین رستوران های رشت انتخاب شده و به جرات می‌توان گفت که خوشمزه‌ترین غذاهای گیلانی را طبخ می‌کند. طعم و کیفیت غذاهای این رستوران واقعا بی‌نظیر بوده و دارای محیطی صمیمانه و دلنشین است. رستوران شورکولی در داخل خانه‌ای باصفا به همراه گل‌هایی زیبا و رنگارنگ قرار گرفته و فضای سنتی آن در کنار ظروف سفالی و چینی برای سرو غذا موجب شده تا خاطره‌ای به یاد ماندنی برایتان به وجود آید.
جالب است بدانید که بسیاری افراد تنها برای صرف غذا در این رستوران، به شهر رشت سفر می‌کنند، زیرا معتقدند که رستوران شورکولی علاوه بر طبخ غذاهای بسیار خوشمزه و فوق‌العاده، دارای یک محیط صمیمی و آرامش‌بخش است. بد نیست بدانید که روی دیوارهای این رستوران، تابلوها و عکس‌هایی قدیمی از رشت نصب شده تا تاریخ این شهر را در ذهن شما تداعی کند و بیش از پیش بر فضای نوستالژیک آن بیفزاید. تنوع غذایی در یکی از بهترین رستوران های رشت یعنی شورکولی را می‌توان عالی توصیف کرد و هر ساله میزبان بسیاری از مسافران و گردشگران است، بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از رفتن به این مکان برای خود میز رزرو کنید.
برخورد پرسنل این رستوران بسیار محترمانه و صمیمی است و همین مساله موجب شده که احساس کنید در خانه مردم مهمان‌نواز گیلان در حال صرف غذا هستید. قیمت غذاهای این رستوران نسبتا بالا هستند، اما به قدری خوش‌مزه‌اند که حداقل ارزش یک بار امتحان کردن را دارند. رستوران شورکولی همه روزه به غیر از وعده شام شنبه‌ها (به جز ایام نوروز) از ساعت ۱۲ ظهر الی ۴ عصر و ۸ غروب الی ۱۲ شب، آماده ارایه خدمات به مشتریان خود است.
منو ناهار رستوران شورکولی: باقلی قاتوق، میرزاقاسمی، ترش تره، اناربیج، فسنجان، قیمه ماسوله، خورشت ترش واش، مرغ ترش، سیرواویج، فسنجان با اردک، شامی رودباری، گمج کباب، ماهی اوزون برون، انواع کباب و انواع ماهی به همراه مخلفاتی همانند شورکولی، ماهی دودی، کال کباب، زیتون پرورده و سایر موارد.
منو شام رستوران شورکولی: آغوزکوکو، سینی شامی، سینی دلمه، خوراک بوقلمون، خوراک بلدرچین و سایر موارد.
آدرس رستوران شورکولی: بلوار گلسار، ابتدای بلوار توحید
شماره تلفن رستوران شورکولی: ۰۱۳۳۲۱۲۱۷۴۹
۵- رستوران دوران
یکی دیگر از بهترین رستوران های رشت که علاوه بر کیفیت بی‌نظیر از قیمت مناسبی هم برخوردار است، رستوران دوران بوده که دیزی سنگی‌اش نظیر ندارد. اگر دلتان برای یک دیزی خوش‌مزه و لذیذ لک زده است، حتما دیزی سنگی رستوران سنتی دوران را امتحان کنید. این رستوران محیط بسیار بزرگی ندارد، اما فضای دنج و گرم آن واقعا لذت‌بخش است. در کنار رستوران دوران همیشه جای پارک بوده و ساعت کاری آن هم از ۱۲ ظهر الی ۱۲ شب است.
منو رستوران سنتی دوران: دیزی کلاسیک با گوشت گوسفندی، دیزی کلاسیک با گوشت گوساله، دیزی کنجدی، دیزی زعفرانی، کشک بادمجان و سایر موارد.
آدرس رستوران سنتی دوران: میدان جهاد، ابتدای رشتیان، ۲۴ متری، جنب پیتزا حاتم
شماره تلفن رستوران سنتی دوران: ۰۱۳۳۳۵۸۴۷۲۳
۶- رستوران اردشیر
این رستوران از سال ۱۳۵۱ فعالیت خود را آغاز کرده و راز ماندگاری خود را در کیفیت عالی مواد اولیه، روش‌های طبخ سنتی و برخورد خوب پرسنل می‌داند. اردشیر یکی از بهترین رستوران های رشت بوده و دارای سرآشپزی باتجربه و ماهر است. همه غذاها در این رستوران خوشمزه و درجه یک هستند، اما شیشلیک، ماهی سفید و مرغ شکم‌پر از بهترین‌های آن به شمار می‌روند. جالب است بدانید که رستوران اردشیر بسیار محبوب و معروف بوده و همین مسئله موجب شده که هنرمندان و بازیگران بسیاری برای صرف غذا به این رستوران بیایند.
منو رستوران اردشیر: پلو کباب با مخلفات، پلو کباب کوبیده، پلو کباب ترش با مخلفات، جوجه کباب محلی با مخلفات، جوجه کباب زعفرانی با مخلفات، شیشلیک گوسفندی با مخلفات، ماهی سفید، میرزاقاسمی، باقالی خورشت و سایر غذاها.
آدرس رستوران اردشیر: سه راه پاستوریزه، ابتدای خیابان فلسطین، خیابان شهید ایزددوست
شماره تلفن رستوران اردشیر: ۰۱۳۳۳۸۳۳۹۹۵ و ۰۱۳۳۳۸۲۰۲۰۱
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.