تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

بهترین زمان سفر به رشت چه زمانی است؟

شما می ‌توانید در ماه‌ های مختلف از سال برای شرکت در آیین های سنتی استان گیلان و شهر رشت راهی این دیار شوید. این مراسمات و جشن ها عبارتند از:
– جشن شالیزار در اسفند ماه
– جشن خرمن یا جشن برداشت برنج در مهر ماه
– جشنواره نوروزی موزه میراث روستایی از ۲۸ اسفند تا ۱۴ فروردین
– آیین عروس گوله از چهارشنبه سوری تا اواسط ایام نوروز
– آیین شال اندازی در شب چهارشنبه سوری
– مراسم جشن یلدا در موزه میراث روستایی در اولین شب زمستان
– مراسم علم بندان ماسوله در روز ششم محرم
فصل بهار و تابستان بهترین زمان بازدید از دشت شقایق و گل های رنگارنگ رشت است. در فصل پاییز، زیباترین تابلو های زنده را می توانید در قالب درختان زرد، سبز، قرمز و نارنجی و در اطراف جاده ها مشاهده کنید. فصل بهار و تابستان همچنین بهترین زمان سفر به استان گیلان و بازدید از تالاب انزلی به همراه جنگل های اطراف رشت است.
بهترین زمان مسافرت به شهر رشت از دید کاهش هزینه اقامت برخی از مسافران گردش و تفریح در شهرهای شلوغ را مناسب نمی دانند و از طرف دیگر با هدف کاهش هزینه های مربوط به اقامت سعی می‌کنند در ماه‌ های به خصوصی از سال راهی مناطق گردشگری کشور شوند.
در ایام نوروز و فصل تابستان هزینه های مسافرت و اقامت در رشت به شدت افزایش می یابد. میزان هزینه ها در اردیبهشت و خرداد ماه کاهش پیدا می‌کند، با این حال فصل زمستان و به خصوص از اواخر پاییز، بهترین زمان ممکن جهت مسافرت به استان گیلان و به خصوص شهر رشت با هدف کاهش هزینه های مربوط به اقامت است.
گرم ترین ماه سال در رشت متعلق به مردادماه و سردترین آن متعلق به بهمن ماه است. در این میان فصل بهار و پاییز معتدل ترین شرایط آب و هوایی در استان گیلان را به دنبال دارند. اغلب مردم ایران به علت تعطیلات تابستان، شهر رشت را به عنوان یک مقصد گردشگری مناسب، زیبا و دل انگیز انتخاب می کنند، اما پیش از سفر به استان گیلان در فصل تابستان بهتر است بدانید که این استان تابستان ‌هایی گرم و شرجی دارد و ممکن است رطوبت هوا کمی شما را آزار دهد.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.