تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

تفاوت بدنسازی و فیتنس در چیست؟

شیوه تمرین
هدف بدنسازی افزایش حجم عضله است، عضلات باید بدون چربی و حجیم باشند. بر ای همین در تمرینات بدنسازی از وزنه های سنگین استفاده می شود و شدت تمرین به قدری بالا است، که عضلات را به نقطه شکست می‌رسانند. به نحوی که دیگر توان انجام تکرار بیشتر را ندارند و آن چیزی که بعد از استراحت و تغذیه مناسب برای آن‌ها رقم خواهد خورد، داشتن ماهیچه‌هایی قوی و حجیم است. اما در فیتنس بزرگی عضلات مهم نیست، هدف تمربنات شکل گیری ماهیچه ها و متناسب بودن عضلات و خوش فرم شدن بدن است. برای همین تمرینات هوازی، درصد خیلی زیادی از برنامه تمرینی فیتنس کاران را تشکیل می دهد و از وزنه کمتر استفاده می شود درست برعکس تمرینات بدنسازی.
مدت زمان ورزش
یک جلسه بدنسازی گاهی بیش از ۲ ساعت طول می‌کشد، اما یک جلسه فیتنس حدودا ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. بدنسازی مستلزم تمرینات طولانی مدت مانند ۴ یا ۵ بار تمرین درهفته است، اما فیتنس تمرینات کمتر را با نیرو و تلاش کمتری در هفته ۳ یا ۴ بار انجام می‌دهند.

رژیم غذایی
پروتئین نقش مهمی در بدنسازی دارد. و اکثر بدنسازان پروتئین زیادی مصرف می‌کنند. اما در فیتنس افراد برحسب ساختار بدن و نوع متابولیسم از پروتئین‌ها استفاده می‌کنند، و تاکید بیشتر بر خوردن غذاهای سالم مانند: سالادسبزیجات ومیوه جات است.

ورزشکاران فیتنس تمرکز خود را بر چربی سوزی می‌گذارند، به همین دلیل گاهی رژیم غذایی با مقدار محدود کالری را دنبال می‌کنند. در حالی که بدنسازان بیشتر در تلاش هستند که چربی را به ماهیچه تبدیل کنند و به همین دلیل برای دریافت کالری محدودیتی ندارند.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.