تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

پیاده روی و اثرات فوق العاده آن بر سلامت

پیاده روی پیشرفت مغز ما را بهبود می بخشد. اکنون می دانیم که بیماری آلزایمر یک بیماری قلبی عروقی مرتبط با جریان خون و مواد مغذی است که به مغز می رسد حال با پیاده روی می توانید پیشرفت بیماری آلزایمر را کند کنید.
با ورزش پیاده روی و اثرات فوق العاده آن بر سلامت می توانید از بیماریهای خطرناک جلوگیری کنید. از صندوق تحقیقات سرطان جهانی ادعا می کند که تنها ۴۵ دقیقه راه رفتن در روز می تواند ۵۵۰۰ زن مبتلا به سرطان سینه را در هر سال متوقف کند.
همچنین دانشگاه ایالتی اورگن متوجه شد که افرادی که ورزش منظم مانند پیاده روی را انجام می دهند، از خواب بهتر لذت می برند. بی خوابی یک مشکل در حال افزایش است و می تواند منجر به مشکلات بهداشتی دیگر شود، بنابراین یک درمان ساده می تواند تاثیر عمیقی داشته باشد.
دیگر مزایای پیاده روی و اثرات فوق العاده آن بر سلامت عبارتند از:
بهبود عملکرد تحصیلی و شغلی و بهبود انسجام اجتماعی.
پیاده روی به طور ذهنی یک ارتباط عمیق بین ذهن و بدن را ایجاد می کند، به شما کمک می کند که بدن خود را از طریق فضا حرکت دهید. این عمل موجب آگاهی گسترده ای از نحوه حمل و نقل خود در هنگام راه رفتن می شود. وضعیت، راه رفتن و توازن همه به یک داستان منحصر به فرد از یک نوع به نحوی که شما به طور فیزیکی خود را در حین راه رفتن بیان می کنید بیان می کند. این جزئیات می تواند بینش ارزشمندی را در مورد اینکه چگونه می توانید با راحتی و آسایش بیشتر حرکت کنید، به شما نشان می دهد.
به گفته کارشناسان، یک فرد ۶۰ کیلوگرمی که با سرعت ۴ مایل در ساعت راه می رود، از ۱۵۰ کالری در نیم ساعت استفاده می کند. در عرض یک هفته این به زودی افزایش می یابد و این که فرد بیش از حد غذا نمی خورد، احتمال دارد وزن کم کند. در هر صورت عضلات آنها تمیز می شوند و مناسب تر خواهند بود
اثرات روانشناختی پیاده روی
مزیت نهایی پیاده روی این است که سلامت روان فرد را افزایش می دهد. به تدریج حواس ها فعال تر می شوند که لذت بردن از تمام تجربه را افزایش می دهد. علاوه بر این، ورزش اندورفین ها را تقویت می کند. مطالعات نشان می دهد که پیاده روی یک درمان سالم و مؤثر برای افراد مبتلا به افسردگی خفیف است و تحقیقات نشان می دهد که تمرین در خارج از محیط زیست فقط برای پنج دقیقه باعث بهبود سریع روحیه و عزت نفس می شود، به ویژه در جوانان و افرادی که مشکلات روانی دارند. این اثر افزایش می یابد اگر محیط زیست حاوی آب مانند رودخانه یا دریاچه باشد. اگر پنج دقیقه می تواند تفاوت را تصور کنید، تاثیر تعطیلات یک هفته ای که در محیط زیبا و منظره صرف شده است را تصور کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.