تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

انوشیروان ارجمند اصالتا اهل کجاست؟

انوشیروان ارجمند (زاده ۲۷ مهر ۱۳۲۰ – درگذشته ۲۳ آذر ۱۳۹۳) بازیگر سینما و تلویزیون ایران، برادر بزرگتر داریوش ارجمند و همچنین پدر برزو ارجمند و بهار ارجمند بود
فعالیت هنری
او از اواخر دهه ۱۳۴۰ خورشیدی به عنوان بازیگر و کارگردان تئاتر در مشهد فعالیت خود را آغاز کرد.[۱] او در رویدادهای تئاتری متعددی در مقام کارگردان و بازیگر آثاری را عرضه کرد. از جمله در دهمین جشنواره تئاتر فجر که سال ۱۳۷۰ برگزار شد تئاتر سایه ماه را به کارگردانی خودش ارائه نمود. از دیگر آثار شاخص آن دوره می‌توان به مرگ یزدگرد به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی گلاب آدینه، واقعه‌خوانی جهاز جادو به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی آتیلا پسیانی، دلدار به نویسندگی و کارگردانی حسین نوری، مال‌کنون به نویسندگی و کارگردانی مریم معترف و عزت‌الله مهرآوران اشاره کرد.
درگذشت
انوشیروان ارجمند مدتی به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان پارسیان تهران بستری بود و ظهر روز ۲۳ آذر ۱۳۹۳ بر اثر همین بیماری در سن ۷۳ سالگی درگذشت.[۴] مراسم خاکسپاری وی در روز ۲۵ آذر همان سال از مقابل تالار وحدت انجام گرفت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا مدفون شد. در مراسم خاکسپاری وی، جمعی از دولتمردان و هنرمندان ایرانی نیز حضور داشتند.
سینمایی
یتیم‌خانه ایران (۱۳۹۳)
عقاب صحرا (۱۳۹۱)
رستاخیز (فیلم ۱۳۹۱) (۱۳۹۱) در نقش قاضی شریح
نیکان و بچه غول (۱۳۹۱)
چراغ قرمز (۱۳۸۸)
کیفر (حسن فتحی) (۱۳۸۸)
تردید (۱۳۸۷)
دوشیزه باران (۱۳۸۶)
محیا (۱۳۸۶)
قاعده بازی (۱۳۸۵)
دوئل (۱۳۸۲)
صبحانه‌ای برای دو نفر (۱۳۸۲)
قارچ سمی (۱۳۸۰)
دل نمک (۱۳۶۸)
گنج (۱۳۶۳)
گفت زیرسلطه من آیید (۱۳۶۲)
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.