تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

بهترین و راحت ترین وسیله نقلیه از تهران به چابهار چیست ایا راه اهن دارد؟

پیش از هر چیز باید بدانید مسیر هوایی چابهار طولانی ترین مسیر هوایی کشور است!! اگر با هواپیما قصد سفر به چابهار را دارید، خودتان را برای سفری در حدود سه ساعت و نیم به صورت پرواز غیر مستقیم و یک ساعت و پنجاه دقیقه ایی مستقیم از تهران به چابهار آماده کنید. در حال حاضر روزانه چند پرواز از مسیرهای مختلف به چابهار صورت می‌گیرد. پروازهای تهران به چابهار با توقف در شیراز، بندرعباس یا زاهدان انجام می‌شود و در هفته فقط دو پرواز به صورت مستقیم به این شهر می‌رود که در روزهای دوشنبه و جمعه انجام می شود.
چابهار به دلیل قرار گرفتن در جنوبی ترین قسمت استان سیستان و بلوچستان، مسیر دسترسی نسبتا سختی دارد. ولی برای رفتن به چابهار می توانید چند شهر را با هم ببینید. برای آنها که مایل به سفر زمینی هستند، از زاهدان، کرمان و بندرعباس می‌توانند خود را به چابهار برسانند. همچنین می‌توان با قطار به کرمان یا بندرعباس رفت و از آنجا سفر جاده‌ای را پیش گرفت.
مسیر تهران تا چابهار دو راه دارد: راه اول از یزد، کرمان، بم و ایرانشهر می‌گذرد که تقریباً ۱۹۶۱ کیلومتر است. مسیر دیگر، یزد، سیرجان، بندرعباس و جاسک است اما به دلیل نامناسب بودن جاده اصلا پیشنهاد نمی شود. البته مسیر زمینی به چابهار تا ایرانشهر تقریبا یکسان است و بهتر است برای صرفه جویی در وقت از مسیر عظیم شهر بروید که حدود ۲ ساعت زودتر خواهید رسید. به علاوه همجواری چابهار با دریاهای آزاد نیز مسیر دسترسی آبی را نیز برای شما فراهم می کند. با وجود آن که چابهار بندری پرتردد است، جای سفر دریایی از دیگر شهرهای ساحلی مانند بوشهر و بندرعباس به این نقطه شهر در گردشگری کشور خالی به نظر می‌رسد.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.