تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چیزهایی در مورد کوکاکولا که ممکن است تا به حال نشنیده باشید

نوشابه کوکاکولا توسط جان استیت پمبرتون، داروساز آمریکایی، در سال ۱۸۸۶ میلادی ساخته شد. آقای پمبرتون در آتلانتا [مرکز ایالت جورجیا] زندگی می‌کرد. نام کوکاکولا اما توسط دفتردار او یعنی آقای «فرانک رابینسون» پا به عرصه حیات گذاشت. آقای رابینسون در طراحی ماهر بود و او بود که طرح کوکاکولا را کشید. همین طرح بعدها به لوگوی برند کوکاکولا بدل گشت و هنوز هم از همان لوگو استفاده می‌شود.
اولین تبلیغات کوکاکولا واقعا جالب بود: کوکاکولا محصول خود را به عنوان نوعی آرام‌بخش یا تقویت کننده‌ی اعصاب معرفی کرد که می‌تواند خستگی را از بین ببرد. این تبلیغ (عکس پایین) در سال ۱۸۸۶ میلادی به چاپ رسیده است.
شاید قبلا این مورد را شنیده باشید، اما حقیقت دارد. اولین محصول کوکاکولا حاوی کوکائین بود، اما کوکائین آن تنها به اندازه ۹ میلی‌گرم در هر لیوان بود. این نوشیدنی در آن زمان به عنوان جایگزینی برای مشروبات الکلی مشتری جذب می‌کرد. حتی در آن زمان گفته می‌شد که کوکاکولا می‌تواند اعتیاد به تریاک را از بین ببرد. ناگفته نماند که کوکائین در سال ۱۹۰۳ به طور کامل از این نوشیدنی حذف شد.
۵۷ میلیارد مورد از انواع محصولات نوشیدنی در روز در جهان مصرف می‌شود. در این بین، بیش از سه درصد این مقدار (۱.۹ میلیارد) تحت لیسانس کوکاکولا تولید می‌شود. بنابراین، این برند دارای بیشترین میزان تولید بر روی کره زمین است.
کوکاکولا تنها در دو کشور جهان به فروش نمی‌رسد: کوبا و کره شمالی.
محصولات تولیدشده کوکاکولا آن‌قدر متنوع است که اگر شما بخواهید تمام محصولات آن را امتحان کنید می‌بایست هر روز و به مدت ۹ سال از محصولات آن استفاده کنید. کوکاکولا انواع و اقسام نوشیدنی‌ها از نوشابه گرفته تا نوشیدنی‌های انرژی‌زا را تولید می‌کند.
اگر تمام قطرات تولید شده کارخانه کوکاکولا را در بطری‌های هشت اونسی بریزیم و آن بطری‌ها را پشت سر هم بچینیم، می‌توانیم بیش از ۲۰۰۰ بار مسیر رفت و آمد به ماه را طی کنیم. اجازه دهید به شکلی دیگر بگوییم: با این میزان بطری می‌توانیم به مدت پنج سال و هفت ماه و ۱۴ روز به ماه سفر کنیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.