تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

۳ حیوانی که طولانی ترین زمان دوره بارداری را دارند!

۱ . نهنگ – ۱۲ تا ۱۶ ماه
نهنگ ها ، بزرگترین موجودات زنده روی زمین نیز یکی از طولانی ترین دوره های حاملگی را دارند که بین ۱۲ تا ۱۶ ماه تخمین زده می شود. این دوره برای همه گونه نهنگ ها یکسان نیست. بسته به نوع گونه متفاوت است. در میان گروه های مختلف نهنگ ها، نهنگ های اسپرم دارای طولانی ترین دوره حاملگی با حدود ۱۶ ماه اند. جایگاه دوم برای Narwhal (نهنگ دندان) با ۱۴ ماه است. دوره پرورش و بلوغ نهنگ ها نیز بسته به نوع گونه متفاوت است. اما این دروه می تواند خیلی طول بکشد.
۲. دلفین – ۱۵ تا ۱۸ ماه
دلفین ها برای هوش باور نکردنی شان مشهور شده اند. ممکن است . اما یک واقعیت کمتر شناخته شده در مورد آنها دوره بارداری طولانی آنها است. بله، این پستانداران دریایی شگفت انگیز کودکان خود را برای ۱۵ تا ۱۸ ماه حمل می کنند. البته این دوره برای گروه های گوناگون دلفین ها مشابه نیست و در گونه های مختلف متفاوت است.
در میان تمام گونه های شناخته شده دلفین ها، نهنگ های قاتل دارای طولانی ترین دوره حاملگی با ۱۷ تا ۱۸ ماه هستند. بله نهنگ قاتل یک نهنگ نیست، بلکه یک دلفین است که بزرگترین دلفین است.
۳ . فیل – ۱۸ تا ۲۲ ماه
بزرگترین حیوان روی زمین دارای طولانی ترین دوره حاملگی از بین تمام پستانداران زنده نیز است. بله، دوره حاملگی فیل ها بسیار طول می کشد تا ۱۸ تا ۲۲ ماه. این مدت زمان تقریبا دو سال است.
در میان دو گونه اصلی از فیل ها آفریقایی و آسیایی، مدت بارداری چند ماه تغییر می کند. برای یک فیل آفریقایی، دوره حاملگی ۲۲ ماه است ولی برای فیل آسیایی بین ۱۸ تا ۲۲ ماه است.
فیل ماده تنها یک بچه را در یک زمان به دنیا می اورد . حتی یک بچه فیل تازه متولد شده بین ۹۰ تا ۱۱۵ کیلوگرم وزن دارد. بلوغ جنسی برای فیل ها در سن ۸ تا ۱۳ سالگی است. اما رشد فیزیکی آنها تنها در سن ۲۰ سالگی کامل می شود. به عنوان یک موجود بسیار اجتماعی، نه تنها فیل مادر، بلکه اعضای گله نیز مراقبت از یک نوزاد فیل را بر عهده دارند .

مشابه

  • https://tarikhema org/info/99131/3-حیوانی-که-طولانی-ترین-زمان-دوره-باردار/
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.