تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آشنایی با مهم ترین زبان‌های خارجی دنیا

زبان انگلیسی
انگلیسی زبان کسب و کار، اینترنت و زبان دوم مردم بسیاری از کشورها به حساب می‌آید. اگر قصد مسافرت خارجی داشته باشید یا برای کسب و کار خود با خارج از کشور ارتباط برقرار کنید، زبان انگلیسی در جایجای دنیا و در هر مرحله راهگشای شما خواهد بود. تعداد کسانی که زبان مادری‌شان انگلیسی است امروزه ۳۸۰ میلیون نفر است. انگلیسی در بسیاری از کشورها زبان میانجی است و مهم‌ترین زبان دنیا در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، صنعتی، فرهنگی و علمی در روابط بین‌الملل به شمار می‌آید. بنابرین نیاز به آموزش آیلتس IELTS و مکالمه زبان انگلیسی برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان الزامیست.
زبان فرانسه
با اینکه ممکن است ارتباطات بین‌المللی با زبان انگلیسی گره خورده باشد، ولی زبان فرانسه هنوز ارتباطش را با این ارگان‌ها حفظ کرده است. حدود ۲۸۰ میلیون نفر در دنیا به زبان فرانسه صحبت می‌کنند. البته، فقط ۷۶ میلیون نفر از آن‌ها بومی فرانسوی‌زبان هستند. با این حساب، زبان فرانسه به چهاردهمین زبان مادری رایج در دنیا تبدیل شده است. ۲۰۰ میلیون نفری که باقی می‌ماند، زبان فرانسه را به عنوان دومین زبان خارجی صحبت می‌کنند.
زبان آلمانی
وقتی پای کاربرد یک زبان به میان می‌آید، زبان آلمانی را ابدا نباید از قلم انداخت. این زبان توسط ۱۳۰ میلیون‌ نفر در دنیا صحبت می‌شود. علاوه بر این، زبان آلمانی، سیزدهمین زبان مادری رایج در دنیاست. زبان آلمانی نه تنها پرکاربردترین و رایج‌ترین زبان در اتحادیه‌ی اروپاست، بلکه کشور آلمان اقتصادی بسیار قوی‌ دارد. طبق آخرین گزارش CNN، این کشور از چهارمین بازار بزرگ اقتصادی در دنیا بهره می‌برد. دفتر سرشماری ایالات متحده اظهار دارد که کشور آلمان، پنجمین شریک تجاری آمریکا محسوب می‌شود. این قابلیت، برای کسانی که به زبان آلمانی صحبت می‌کنند، فرصت‌های شغلی و تجاری زیادی ایجاد می‌کند.
زبان عربی
اگر می‌خواهید زبانی را یاد بگیرید که توسط چند صد میلیون نفر صحبت می‌شود و برای شما موقعیت‌های شغلی فراوانی را ایجاد ‌کند، جز زبان عربی به هیچ زبان دیگری فکر نکنید.
زبان عربی توسط ۲۹۰ میلیون‌ نفر صحبت می‌شود که آن را به چهارمین زبان پرکاربرد در دنیا تبدیل کرده است. در حقیقت زبان رسمی بیش از ۲۰ کشور در دنیا، زبان عربی است. بنابراین شما می‌توانید در موارد و شرایط متعددی از مهارت خود در زبان عربی بهره ببرید. زبان عربی، زبان رسمی سازمان ملل هم محسوب می‌شود.
زبان ایتالیایی
با اینکه ممکن است تعداد زیادی از مردم دنیا به این زبان صحبت نکنند، ولی زبان ایتالیایی هم می‌تواند پرکاربرد باشد. تقریبا ۶۵ میلیون نفر بومی ایتالیایی‌زبان در دنیا وجود دارد که آن را به بیست و یکمین زبان مادری رایج در دنیا تبدیل کرده است. با اینکه در مقایسه با سایر زبان‌ها، ممکن است زبان پرکاربردی به نظر نرسد، ولی آموزش زبان ایتالیایی هم فواید مخصوص خودش را دارد. گذشته از این موارد، زبان ایتالیایی با فرهنگ و هنر ارتباطی دیرینه دارد.
زبان روسی
تقریبا ۲۶۸ میلیون نفر در دنیا به زبان روسی صحبت می‌کنند که ۱۵۳ میلیون نفر از آن‌ها را بومی روسی‌زبان تشکیل داده است و زبان دوم بیش از ۱۱۳ میلیون نفر در دنیا زبان روسی است. بنابراین، زبان روسی به هشتمین زبان مادری رایج در دنیا تبدیل شده است. علاوه بر این، زبان روسی یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل است.
زبان چینی
آیا می‌خواهید با بیش از یک میلیارد نفر در دنیا ارتباط برقرار کنید؟ یادگیری زبان چینی توانایی شما را در برقراری ارتباط با بخش بزرگی از مردم دنیا، بالاتر می‌برد.
اگر سایر گویش‌های زبان چینی را نادیده بگیریم، زبان چینی استاندارد (یا ماندارین) به تنهایی توسط یک میلیارد نفر در سراسر دنیا صحبت می‌شود. با توجه به این که طبق آمار جمعیت جهانی، تعداد افراد زنده در کره‌ی زمین بیش از ۷٫۶ میلیارد نفر است، حدود ۱۳ درصد از مردم جهان به زبان چینی صحبت می‌کنند.
زبان اسپانیایی
اگر در آمریکا زندگی می‌کنید و می‌خواهید زبانی یاد بگیرید که دائما از ‌آن استفاده کنید،‌ آموزش زبان اسپانیایی بهترین گزینه برای شماست.
نزدیک به ۵۰۰ میلیون نفر در دنیا به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند که آن را به دومین زبان مادری رایج در دنیا تبدیل کرده است. زبان اسپانیایی، زبان ملی و رسمی ۲۰ کشور در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا و آفریقا است. زبان اسپانیایی یکی از زبان‌های رسمی سازمان ملل هم محسوب می‌شود.
زبان ترکی
زبان ترکی استانبولی یا درست تر زبان ترکی ترکیه ، پانزدهمین زبان جهان است. حدود ۷۵ میلیون نفر در سطح جهان زبان ترکی را به عنوان زبان مادری خود صحبت می‌کنند و این زبان یکی از ۱۵ زبان اول جهان است.
زبان ترکی در جغرافیای وسیعی از جمله ترکیه عراق، جزایر بالکان، آسیای میانه، جمهوری آذربایجان، قبرس، ترکنمستان، اروپای میانه، بخشی از روسیه و بخش‌هایی از بلغارستان و قرقیزستان نیز صحبت می‌شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.