انتخابات 1400

زندگی نامه محمود احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد ششمین رئیس جمهور ایران و عضو کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۱۳۳۵ در روستای ارادان از شهرستان گرمسار به دنیا آمد و از یک سالگی به همراه خانواده خود به تهران مهاجرت کرد. او اولین استاندار استان اردبیل و شهردار تهران از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ است. او متأهل و دارای سه فرزند دو پسر و یک دختر است.

 

دوران تحصیل

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، احمدی نژاد دوران تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه خود را در شهر تهران گذراند و در سال ۱۳۵۴ با کسب رتبه ۱۳۲ کنکور سراسری گزینش دانشجو، تحصیلات عالی خود را در رشته مهندسی عمران در دانشگاه علم و صنعت آغاز کرد. او در سال ۱۳۶۵ در مقطع کارشناسی ارشد همان دانشگاه پذیرفته شد و در سال ۱۳۶۸ به عضویت هیأت علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت در آمد و در سال ۱۳۷۶ موفق به دریافت مدرک تحصیلی دکترای مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل از دانشگاه علم و صنعت گردید.

 

محمود احمدی نژاد
احمدی نژاد که اکنون در مقام استادی دانشگاه مشغول به فعالیت است، طی سال‌های تدریس در دانشگاه علم و صنعت تدوین مقالات و پژوهش‌های متعدد علمی، راهنمایی ده‌ها پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در زمینه‌های مختلف مهندسی عمران، راه و حمل و نقل و مدیریت ساخت را بر عهده داشته است.

 

حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری

احمدی نژاد در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، با شعار انتخاباتی «میشود و میتوانیم» وارد عرصه رقابت شد. از مهمترین برنامه‌ها و شعار‌های انتخاباتی وی میتوان به دولت کارآمد و عدالتگستر، عدم وجود حرکت سختگیرانه در مورد حجاب بانوان ایرانی، سلامت مدیران، مبارزه با فساد اداری، پیشگیری از بروز شکاف بین دولت و مردم، تشکیل «دولت اسلامی»، تثبیت و تقویت آرمانخواهی و برائت از ایدهآلیسم، گفتمان خدمت به جای قدرت، علمی کردن مدیریت، کاهش نرخ تورم از طریق کاهش هزینه‌های دولت و کاهش نرخ سود بانکی، بسط توسعه سیاسی از طریق بالا بردن قدرت نقد و مشارکت مردم و… اشاره کرد.

 

محمود احمدی نژاددوران ریاست جمهوری

دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین المللی با حواشی فراوانی رو به رو شد. او که با سفر‌های استانی پر شمار خود در ایران با حواشی زیادی رو به رو بود، با ورود به مسائلی، چون هولوکاست، سخنرانی در سازمان ملل و… در سطح بین المللی نیز با اعتراضات فراوانی از سوی مجامع جهانی رو به رو شد. پرونده هسته‌ای ایران در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد به شورای امنیت رفت.

 

دوران پس از ریاست جمهوری

محمود احمدی نژاد در روز‌های پایانی دولت دهم، مجوز تأسیس یک دانشگاه بینالمللی را از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفت. احمدینژاد هنگام تحویل نهاد ریاست جمهوری به روحانی اعلام کرد پس از اتمام دولت دهم، در دانشگاه خود به فعالیت خواهد پرداخت. هر چند بر طبق اظهارات اولیه نام دانشگاه دانشگاه جامع بینالمللی ایرانیان عنوان شده بود، اما کامران دانشجو اعلام کرد دانشگاه جامع بینالمللی احمدینژاد، چنین عنوانی ندارد.

 

روزنامه «بهار» در گزارشی نوشت ۱۶ میلیارد تومان از حساب ریاستجمهوری در روز آخر ریاستجمهوری محمود احمدینژاد به حساب دانشگاه ایرانیان واریز شدهاست. شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت جدید پس از روی کار آمدن با فعالیت این دانشگاه مخالفت کردند.

 

خبرگزاری تاریخ ما