تلفیق فرهنگ دو کشورایران وعراق ضروری است/راه اندازی موکب رسانه ای

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، وجیه الله نوروزی ظهر دوشنبه در جلسه مسئولین موکب‌های اربعین کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد اربعین استان زنجان، بابیان اینکه طی سال‌های گذشته موکب‌های اربعین در کشور عراق راه‌اندازی شده است، گفت: این موکب‌ها فراز ونشیب‌هایی داشت که باید امسال این ضعف‌ها رفع شود. 

وی اظهار کرد: باید تجربیات را در کنار هم قرار بدهیم و کمک کنیم پیاده‌روی اربعین باشکوه و نظم بهتری برگزار شود. 

دبیر ستاد اربعین حسینی استان زنجان به  جلب مشارکت حداکثری مردم در پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت: در بحث فرهنگی باید پیوست فرهنگی در کنار موکب‌ها باشد که فلسفه تشکیل موکب‌هاچیست و چه‌کاری خواهد کرد. 

نوروزی به تعریف اهداف تأکید کرد و افزود: اگر به اهداف توجه شود به نتیجه می‌رسیم و مقام معظم رهبری هم که زنجان را به‌عنوان پایتخت شور و شعور حسینی معرفی کردند و در سطح جهانی مطرح است باید شور این استان را به خوبی مطرح کنیم. 

وی بر تلفیق فرهنگ دو کشور ایران و عراق تأکید کرد و گفت: زنجان به‌عنوان پایتخت شور و شعور حسینی چه پیوست فرهنگی با خودمی‌برد و انتقال فرهنگ ایرانی و شیعه مورد نظر موکب‌ها باشد. 

دبیر ستاد اربعین حسینی استان زنجان ابراز کرد: باید برنامه فرهنگی خوب و اثرگذار آن‌سوی مرزها را مدنظر قرار دهیم و عملیاتی کنیم چراکه پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای تبلیغ دینی و فرهنگی کشورمان است. 

نوروزی بر آشنایی موکبین با فرهنگ کشور عراق تأکید کرد و گفت: باید مسئولین موکب‌ها با فرهنگ این کشور به خوبی آشنا باشند و آسیب‌شناسی لازم مدنظر قرار گیرد. 

وی بر آموزش فرهنگ و سنت کشور عراق به موکبین تأکید کرد و افزود: برخی از استان‌ها در یک کتابچه این موضوعات را تهیه کردند و در استان هم تهیه این کتاب بسیار اثرگذار است. 

دبیر ستاد اربعین حسینی استان زنجان بابیان اینکه فرهنگ کشور عراق در قالب کتابچه به مسئولین موکب ارائه شود، افزود: یکی از مسائل مهم در زیارت اربعین فرهنگ زیارت اربعین است و باید روی آن بسیار کار کرد. 

نوروزی افزود: ۱۸ کمیته برای این ستاد تعریف‌شده و پیوست فرهنگی هم در کنار این کمیته‌ها باشد و از کار فرهنگی غافل نشویم و هر موکب به اقتضای منطقه و استان خود پیوست فرهنگی داشته باشد. 

وی بر راه‌اندازی موکب رسانه‌ای توسط تبلیغات اسلامی و اداره ارشاد تأکید کرد و افزود: در حوزه رسانه‌ای می‌توان کارهای خوبی را انجام داد و برخی از استان‌ها موکب رسانه‌ای دارند و رسانه‌ها به دنبال مسئولین نباشد و با خود زائرین مصاحبه کنند. 

مدیرکل امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری زنجان بابیان اینکه در موکب‌ها نسبت به انتقال تجهیزات دقت نظر لازم را داشته باشند، افزود: موکبین از بردن تجهیزاتی که در کشور عراق ممنوع است خودداری کنند. 

نوروزی بر متحد الا شکل بودن موکب‌ها اشاره کرد و افزود: مستند و گزارشات رسانه‌ای سمت‌وسوی مردمی داشته باشد و در این موکب‌ها نباید نگاه سیاسی و جناحی باشد. 

وی افزود: از ظرفیت مساجد و مصلاهای نماز جمعه و هیئت ها برای کمک‌های مردمی و نذورات برای پیاده‌روی اربعین استفاده شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.