خانواده با آسیب‌های متعدد روبه‌رو شده است/ جای خالی مهارت گفتگو

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، مجتبی ترکارانی ظهر سه شنبه در نشست با احزاب و تشکل های غیر دولتی حول محور گفتگوی ملی خانواده و بین نسلی در سخنانی با بیان اینکه این طرح از سوی انجمن جامعه شناسی ایران در حال اجرا است، اظهار داشت: امیدواریم این طرح تجربه خوبی در همکاری تشکل ها و نهاد های مختلف باشد.

وی با بیان اینکه امروز خانواده با آسیب های مختلفی روبرو شده و این امر توانایی خانواده را در حمایت از اعضای خود از دست داده است، گفت: متاسفانه در خانواده ها مهارت گفتگو وجود ندارد.

مجری طرح گفتگوی ملی خانواده یادآور شد: ۱۰ مهارت گفتگو باید در جامعه مورد توجه قرار گیرند.

ترکارانی با تاکید بر اینکه متاسفانه دستگاه های اجرایی نیز به صورت بخشی فعالیت دارند و از اینکه بتوانند به صورت علمی مشکلات خانواده ها را رفع کنند ناتوان هستند، گفت: همچنین تشکل ها و سمن ها نیز با محدودیت های مالی مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها نیز با جامعه ارتباط کمی دارند و دریافت کنندگان مدرک دانشگاه ها نیز مهارت لازم را ندارند، گفت: همچنین مقالات و کتاب ها به صورت کاربردی مورد استفاده قرار نگرفته اند.

مجری طرح گفتگوی ملی خانواده در لرستان با تاکید بر لزوم بازتعریف رابطه دانشگاه با حاکمیت، بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد تصریح کرد: این امر با هدف اجتماع محور باید عملیاتی شود.

ترکارانی با تاکید بر اینکه انجمن جامعه شناسی در تمام استان ها نماینده و عضو دارد، گفت: انجام پژوهش عملی مشارکتی و مستندسازی، هماهنگی بین دستگاه ها برای ایجاد فضای گفتگو، ورود تشکل ها و سمن ها و … از سوی این انجمن در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به معرفی نمایندگان انجمن های جامعه شناسی ۳۱ استان کشور برای انجام این اقدامات گفت: همچنین هزار کارشناس ۳۱ استان کشور در ۳۴ کارگاه آموزشی با اصول گفتگو آشنا می شوند و به سطح محلات و خانواده اعزام می شوند.

ترکارانی بیان داشت: در مجموع این طرح در ۵۰۰ محله کشور اجرایی می شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.