کیفیت بخشی به خدمات موکبها دراربعین در اولویت باشد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت الاسلام علی نعمت اللهی روز سه شنبه در جلسه کمیته فرهنگی، آموزشی و کارگروه یاوران معنوی ستاد مرکزی اربعین حسینی استان قزوین که در سالن کنفرانس تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهارداشت: تشکیل کارگروه بانوان در استانه اربعین حسینی از نیازهایی بود که می تواند در برنامه ریزی برای این گروه تاثیرگذار باشد.

وی افزود: از اعضا انتظار می رود پیگیر برنامه های کارگروه فرهنگی ستاد باشند تا بتوانیم برای تقویت فعالیتهای معنوی ستاد بهتر عمل کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: آسیب شناسی برنامه های گذشته برای اجرای برنامه هلای معنوی در مراسم اربعین ضروری است و در این میان استفاده از ایده های جذاب و تاثیرگذار نیز توصیه می شود.

نعمت اللهی یادآورشد: از رسانه ها بویژه صدا و سیما انتظار داریم با تبیین برنامه های اربعین در خصوص اهداف این رویداد بزرگ جهانی و معنوی در اطلاع رسانی بهتر از سال قبل عمل کنند.

وی تصریح کرد: از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم انتظار داریم با هماهنگی سایر رسانه ها در تولید محتوای فضای مجازی اقدام کند تا اهمیت شرکت مردم در این رویداد مذهبی بخوبی بیان شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: متاسفانه در اینستاگرام و فضای مجازی در حرکتی هدایت شده در صدد تخریب و تحریف اربعین هستند و تلاش می کنند با دامن زدن به اختلافات واهی و ایجاد فاصله بین ملت ایران و عراق به دودستگی و تفرقه کمک کنند.

وی گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی ممکن است در خدمات رسانی در موکب ها نوساناتی دیده شود اما امیدواریم با تدبیر مسئولان و دست اندرکاران و مشارکت خیرین بتوانیم به فضای معنوی اربعین کمک کنیم.

توجه به کیفیت موکبها مهمتر از تعداد آنهاست

نعمت اللهی اظهارداشت: نباید دنبال تعداد موکب ها در اربعین باشیم بلکه کیفیت بخشی به آنها و خدمت رسانی منظم و پر محتوی مهمتر از کمیت است و اگر بتوانیم حتی یک موکب شاخص به نام قزوین با ارائه همه نوع خدمات به زائران برپا کنیم تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: طرح نائب الزیاره بودن از سوی خانواده شهدا از دیگر ایده های خوبی است که باید امسال در اولویت قرار گیرد.

ثبت نام ۶۵۰ نفردر سایت اربعین

نعمت اللهی اظهارداشت: تاکنون ۶۵۰ نفر در سامانه برای عزیمت به مراسم اربعین از استان قزوین ثبت نام کرده اند و امیدواریم تا روزهای آینده این تعداد بیشتر شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.