نشست تخصصی گردشگری در حصار ناصری برگزار می‌شود

به گزارش «تاریخ‌ما» نصرالله آبادیان با بیان این که در این برنامه اعضای شورای اسلامی شهر تهران، متخصصان، مدیران شهری و هنرمندان حضور دارند،گفت: هسته مرکزی شهر تهران – که حصار ناصری و تهران قدیم را در خود جای داده است – ظرفیت بسیاری برای توسعه گردشگری به لحاظ وجود ابنیه فاخر، آثار ارزشمند هنری و تاریخی، محله های قدیمی ، گذرها و…  را دارد و می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی حفظ میراث فرهنگی و تاریخی پایتخت را از اولویت‌های مدیریت شهری نام برد و توجه به توسعه گردشگری در بخش تاریخی پایتخت را علاوه بر رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در این صنعت در شناسایی فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی به گردشگران خارجی حائز اهمیت دانست.

شهردار منطقه ۱۱ ادامه داد: به مناسبت گرامیداشت ۱۴ مهر که به نام “روز تهران ” نامگذاری شده است، برگزاری نشست تخصصی گردشگری فرهنگی – تاریخی در حصار ناصری ، بازدید از نمایشگاه « اطفائیه تهران» و ابزار آلات قدیمی آتش نشانی در نخستین ایستگاه آتش نشانی شهر تهران، بازدید شهروندان از موزه های قرآن، مقدم و ثبت احوال تهران به صورت رایگان پیش‌بینی شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ در نشست تخصصی گردشگری فرهنگی – تاریخی که روز شنبه (۱۴ مهر) ساعت ۱۵ در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار خواهد شد،از نقشه مینیاتوری گردشگری منطقه ۱۱ و پلاک های تاریخی گذرهای منطقه ۱۲ رونمایی مسی‌شود.
خانه تاریخی امیر بهادر (انجمن آثار و مفاخر فرهنگی) در خیابان ولی‌عصر (عج)، پل امیر بهادر، خیابان سرلشکر علی‌اکبر بشیری، شماره۷۱ واقع شده و شرکت تمامی علاقه‌مندان در این برنامه آزاد است.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.