حوزه گردشگری مذهبی با فقر برنامه‌ریزی مواجه است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، علی حاجی ده آبادی ظهر پنج شنبه در نشست خبری همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی در همدان بابیان اینکه همدان استانی فرهنگی و تاریخی است، افزود: شناساندن ظرفیت عظیم ایران و شهر تاریخی همدان وظیفه ماست که باید به این موضوع توجه کرد.

وی بابیان اینکه حوزه گردشگری مذهبی با فقر برنامه‌ریزی مواجه است، افزود: بیش از ۳۰ سال از تشکیل مرکز جامعه‌المصطفی می‌گذرد اما به خوبی از آن استفاده نکرده‌ایم که امیدواریم این اجلاس پایه‌ای برای این منظور باشد و کشورهای زیادی از این رهگذر بتوانند استان همدان را بشناسند.

رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی با بیان اینکه موسسه عالی علوم انسانی آمادگی همکاری راه‌اندازی رشته ارشد و دکتری گردشگری مذهبی در همدان را دارد، گفت: در این راستا دوره ۲۰ روزه ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی را برای دانشجویان بسیاری از کشورها برگزار کرده‌ایم.

تلاش برای معرفی علم سینایی، عرفان و عارفان همدان

وی با اشاره به اینکه با برگزاری دوره‌های مختلف در مدت یک سال ۱۲ هزار گردشگر را وارد کشور کرده ایم، افزود: دوره‌های کوتاه‌مدت با هدف معرفی فرهنگ و داشته‌هایمان در بسیاری از کشورها برگزار می‌شود اما می‌توان در حوزه معرفی علم سینایی، عرفان و عارفان همدان نیز تلاش کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز با بیان اینکه برگزاری این همایش زمینه ای برای ایجاد ظرفیت گردشگری دینی است، اظهار کرد: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین دارای ظرفیت ایجاد صنعت گردشگری در زمینه اقتصادی و فرهنگی است.

علی مالمیر عنوان کرد: نمایندگان ۵۶ کشور از ۵ قاره جهان امروز و فردا از نقاط گردشگری همدان بازدید می‌کنند.

وی ادامه داد: راهنمایان گردشگری در استان همدان که همگی بومی هستند به معرفی جاذبه‌های همدان خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه همدان به عنوان میزبان چهلمین اجلاس بین‌المللی جهانگردی در آبان ماه در آمادگی کامل به سر می‌برد، بیان کرد: برگزاری این اجلاس جهانی در ایران و همدان نشان مقبولیت کشور ما در جهان با وجود حجم فضاسازی استکبار علیه ماست.

گفتنی است؛ در حاشیه این همایش کمیسیون عمومی همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی برگزار شد.

کمیسیون عمومی این اجلاس به صورت پنل با هدف تبیین گردشگری مذهبی و بررسی چالش ها و فرصت های آن با حضور نمایندگان ۵ قاره برگزار شد.

در کمیسیون عمومی ۶ نفر از نخبگان کشورهای مختلف از ۵ قاره به صورت پرسش و پاسخی به بیان نظرات خود در خصوص وضعیت گردشگری مذهبی پرداختند.

بررسی راهکارهای توسعه گردشگری مذهبی، تبلیغات و معرفی همدان و دیگر جاذبه های گردشگری ایران در شهرهای دیگر به جهان از جمله موضوعاتی بود که مطرح شد.

در این کمیسیون حاضرین در پنل علاوه بر تبیین گردشگری مذبی، جاذبه های کشورهای خود را نیز معرفی کردند و بر این موضوع که کشورهای مختلف اسلامی به گردشگری مذهبی علاقمند هستند و خواهان بازدید از جاذبه های گردشگری مذهبی ایران هستند تاکید کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.