۹۵ درصد جرایم رایانه ای در رفسنجان کشف شد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، سرهنگ نصرالله عباسی صبح شنبه در در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان رفسنجان به مناسبت هفته ناجا اظهار داشت: در متون دینی ما بر اجر و پاداش متولیان امنیت تاکید فراوان شده است، در تعالیم اسلامی اجر و پاداش حافظان امنیت مردم و چشمی که برای خدا به نگهبانی از مردم بیدار بماند تأکید شده است.

وی با اشاره به اینکه این اجر و مزد که برازنده حافظان و متولیان امنیت است ناشی از اهمیت امنیت در آموزه های دینی ما است، بیان کرد: رویکرد امنیتی اسلام دو مورد است؛ اول منزلت و جایگاه ویژه متولیان و حافظان امنیت، دوم لزوم شدت عمل و مجازات مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنیت است.

وی امنیت را از مهمترین و اساسی ترین نیازهای بشری و شرط یک زندگی سالم بشری دانست و یادآور شد: خلق و ایجاد امنیت یک عمل مشترک دولتی و مردمی است و منحصر به یک دستگاه خاص نیست و همه دستگاهها در برقراری امنیت سهیم هستند.

فرمانده انتظامی رفسنجان تصریح کرد: مقام معظم رهبری خطاب به فرماندهان ناجا می فرمایند مردم امنیت را در محیط کار، خانه، بچه هایشان در مدرسه، زمین فوتبال، جاده ها، روستاها، شهرها و در خیابانها می خواهند و به فرموده ایشان برخی از عوامل ناامنی مربوط به دستگاههای دیگر است که می توان به بیکاری، اعتیاد، رواج مواد مخدر، تحرکات دشمن و… و. اشاره کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به وضعیت کنونی کشور و برنامه ریزی پیچیده دشمن در جنگ اقتصادی، جنگ روانی و عملی در میدان با ابزار فضای مجازی و سایبری و شکست آمریکا و ایادی او در منطقه، دست برتر را در منطقه داریم.

رئیس پلیس رفسنجان تأکید کرد: باید در جهت گستراندن چتر امنیت پایدار بر سر مردم تلاش مضاعف داشته باشیم و بدیهی است تنها عنصری که از این چتر عمومی خارج می شود مجرم، تبهکار و بر هم زنندگان نظم عمومی است.

عباسی با بیان اینکه باید برای رضایتمندی مردم سر از پا نشناسیم، تبیین کرد: با توجه به آسیب شناسی وحدت، افزایش تعامل مسئولین در جلوگیری از افراط گرایی و تفریط، پرهیز از اظهارات و اقدامات تفرقه افکن از سوی چهره ها و مسئولان، تقویت جذب و هوشمندسازی نسل جوان نسبت به آرمانهای انقلاب اهمیت دارد.

وی افزود: نسل جوان با این هجمه تبلیغات فضای مجازی در خطر هستند و وظیفه مسئولان است که نسل جوان را از توطئه دشمنان هوشیار کنند. امروز زمان وحدت است و با تعامل می توانیم مشکلات کشور را حل کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد شش ماهه نخست امسال و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: در این مدت بهبود عبور و مرور و کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی را شاهد بودیم به نحوی که در تصادفات درون شهری ۱۸ درصد کاهش فوتی و در تصادفات برون شهری ۱۵ درصد کاهش فوتی داشتیم.

عباسی افزود: در این مدت همچنین ۱۷۵ نفر خرده فروش، ۳۵ نفر قاچاقچی مواد مخدر و ۱۸۱ نفر معتاد پرخطر مجرم دستگیر شده اند.

وی با اشاره به انهدام ۱۱ باند سرقت در شهرستان رفسنجان، یادآور شد: این باندهای سرقت، باندهایی بودند که در استان و بعضا در کشور مبادرت به سرقت می کردند و با یک سرنخ از رفسنجان منجر به دستگیری و انهدام آنها شد.

فرمانده انتظامی رفسنجان ابراز داشت: در این مدت همچنین افزایش ۷۵ درصدی کشف موتورهای سنگین قاچاق، افزایش ۹ درصدی دستگیری سارقان، کشف ۵۷ درصد از سرقتها و کشف ۹۵ درصدی جرائم رایانه ای در شهرستان رفسنجان را داشته ایم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.