برگزاری چهارمین دوره انتخابات سراسری کانون مداحان در زنجان

حجت‌الاسلام ولی‌الله مصائبی در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما» به برگزاری چهارمین دوره انتخابات سرا سری کانون مداحان و شعرای آئینی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: کانون مداحان و شعرای آئینی تشکلی از منتخبان مداح و شعرایی که بر اساس فرآیند انتخابات، هر چهار سال یکبار تعیین می‌شوند. 

وی به اهداف برگزاری این انتخابات اشاره کرد و گفت: این انتخابات تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی به تدبیر امور مداحان و شعرای آئینی مطابق اهداف و مأموریت های مندرج در اساسنامه کانون مداحان و شعرای آئینی برگزار می شود.

معاون تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه سیاست‌گذاری و برنامه ریزی برای ساماندهی مداحان و شعرای آئینی، تعیین ضوابط و چارچوب‌های مداحی و نظارت بر عملکرد تخصصی مداحان و شعرای آئینی از اهداف کانون مداحان و شعرای آیئنی ست، گفت: تغذیه فکری و طراحی برنامه‌های آموزشی باهدف رشد  پرورش نیروهای مستعد، بسترسازی و ایجاد زمینه برای افزایش تعامل جامعه مداح با دستگاه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی، آسیب‌شناسی و آسیب زدایی مداحی و شعر از حیث محتوا، الحان، اشعار و هدایت فعالیت‌های تبلیغی مداحان و شعرای آئینی در جهت نیل به اهداف انقلاب اسلامی از اهداف دیگر  شکل گیری  کانون مداحان و شعرای آئینی است. 

مصائبی به مراحل و سطوح انتخابات کانون اشاره کرد و گفت: انتخابات سرا سری کانون‌های شهرستانی، که در انتخابات این کانون‌ها ماد حین که در سامانه طوبی ثبت‌نام کردند و با رأی مخفی به داوطلبین تأیید صلاحیت شده رأی می‌دهند. 

معاون فرهنگی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: شهرستان‌هایی که ۲۰ تا ۲۰۰ مداح و شاعر آئینی دارند ۷ نفر عضو اصلی  و۵ نفر مداح و دو نفر شاعر آئینی و سه نفر عضو علی‌البدل که شامل دو نفر مداح و یک نفر شاعر آئینی است. 

مصائبی ابراز کرد: برای شهرستان‌هایی که ۲۰۱ تا ۴۰۰ مداح و شاعر آئینی دارند ۹نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی‌البدل و برای شهرستان‌هایی که ۴۰۱ تا ۶۰۰مداح و شاعر آئینی دارند ۱۱ نفر عضو اصلی و ۵ نفر عضو علی‌البدل وشهرستان‌هایی که بیش از ۶۰۱ مداح و شاعر آئینی دارند ۱ نفر عضو اصلی و ۵ نفر عضو علی‌البدل خواهد بود. 

وی افزود: ثبت‌نام برای این انتخابات از ۱۵ مهر شروع و تا ۳۰ مهر ادامه دارد و انتخابات هم ۳۰ آبان ماه سال جاری در ادارات تبلیغات اسلامی استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود. 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: مادحینی که در این انتخابات شرکت می‌کنند باید التزام عملی به ولایت‌فقیه، تابعیت جمهوری اسلامی، رعایت شئون اسلامی و اخلاقی، حداقل سن ۲۲ و حداکثر سن۶۵ سال، تأهل، داشتن کارت مداحی سطح‌بندی شده از سامانه طوبی، حداقل سطح تحصیلات دیپلم و توانایی جسمی و فرصت کافی جهت انجام مأموریت های محوله شرایط لازم برای ثبت نام در انتخابات می‌باشد و مادحین طی دوره چهارساله انتخاب می‌شوند و تایید اصلی انتخابات از سوی مرکز است. 

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.