رونمایی از دو کتاب در مراسم روز تهران

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، مراسم تجلیل از نویسندگان و پژوهشگران طهران شناسی و رونمایی از دو اثر در موضوع طهران قدیم با حضور محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، احمد مسجد جامعی و حجت نظری از اعضای شورای شهر تهران، بزرگ نیا رییس میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران، علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲، آبادیان شهردار منطقه ۱۱ و جمعی از فرهیختگان و اندیشمندان در محل کافه کتاب دارالخلافه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، احمد مسجدجامعی درباره شکل گیری تهران و موضوعات آن به ایراد سخن پرداخت و سپس حق شناس ضمن اینکه تهران را مدیون تهران شناسانی نظیر استاد انوار و استاد تکمیل همایون دانست نسبت به تلاشهای هنری داریوش اسدزاده در هفتاد سال تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین از  بهزاد یعقوبی برای راه اندازی فضا ی تاسیس شده در عمارت مهین الملک و گردهم آوردن فرهنگیان و دوستداران تهران تشکر کرده و از انتشار گنجنامه های دارالخلافه که به زیبایی تمام به امامزاده ها و واقفان و مساجد طهران قدیم پرداخته نیز تقدیر کرد.

همچنین در این مراسم که بمناسب روز “طهران” برگزار شد، از کتاب خاطرات طهران اثر بازیگر و نویسنده توانا استاد داریوش اسد زاده و همچنین گنجنامه های دارالخلافه اثر بهزاد یعقوبی رونمایی شد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.