بی تاثیری برجام در اقتصاد نتیجه عدم دشمن شناسی است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»،  آیت الله سید رحیم توکل پیش ازظهر جمعه در دیدار با فعالان فرهنگی شهرهای مازندران با بیان اینکه بی تاثیری fatf و برجام در اقتصاد کشور نتیجه اعتماد و عدم دشمن‌شناسی است، دشمن شناسی را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: باید یاران و همراهان، اهداف قصد و نیت دشمن را بشناسیم اگر دشمن را نشناسیم قطعاً ضربه خواهیم خورد.

وی به قضیه تصویب لایحه fatf در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: بندهایی در این لایحه وجود دارد که واقعا عادی نیست و حرفهای زیادی بر روی آن است هرچند که شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم درست را خواهند گرفت اما محل نگرانی اصرار برخی از نمایندگان مجلس بر تصویب آن بوده است.

 آیت الله توکل در ادامه سخنانش افزود: نمایندگان زیادی بدون مطالعه بندهای این لایحه، بر تصویب آن اصرار داشتند که این جای تعجب دارد و  عدم کمک به تروریست بسیار عالی است اما این تروریست که قرار است به آن کمک نشود مصداق عینی آن چیست؟

 آیت‌الله توکل با بیان اینکه هرچه از سمت دشمن می آید هدفی پشت آن است، اظهار کرد: با توجه به تاکید رهبری، مجلس خبرگان بسیاری از این موارد را به مردم اطلاع رسانی خواهد کرد و در اطلاع رسانی آن نیز اصرار می ورزد تا تبدیل به گفتمان شود.

 آیت الله توکل دوستان و دشمنان جبهه حق را سه دسته دانست و اظهار کرد: طبق روایات اهل بیت دوستان و دوست دوستان و دشمن دشمنان جبهه حق از اهالی و یاران خودی شمرده می شوند و آنان که با دشمنان دوست هستند و آنان را یاری میکنند غیرخودی خواهند بود

وی در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: وقتی کسی با دشمن ما دوست است یقیناً به خیر و صلاح ما توجهی ندارند، مصداق آن نیز جبهه گیری اروپا در قضیه برجام است.

 عضو مجلس خبرگان رهبری اروپا را غیرقابل اعتماد مانند آمریکا دانست و بیان کرد:  اروپا دوست دشمن ما آمریکا است و یقیناً مانند این دولت به تعهداتش وفادار نخواهد بود.

 عالم برجسته مازندرانی رفاقت با اروپا را نشان از خامی برخی دانست و تصریح کرد: وقتی بصیرت کور باشد یقیناً دشمن را دوست و دوست را دشمن خواهیم دید هرچند خواست دشمن این است که خودی ها را نسبت به یکدیگر بدبین کنند تا از اصل ماجرا غافل بمانند.

 وی با بیان اینکه ایجاد جنگ های فرقه ای بین مسلمانان هدف دشمنان است، تاکید کرد: دشمن با ایجاد گروه های تکفیری و وهابی و کشتار مردم مسلمان در منطقه به دنبال انحراف اذهان افکار و اذهان جامعه جهانی از جنایت‌های اسرائیل و آمریکا در منطقه است تا زمینه فساد خود را مهیا کند.

 آیت الله توکل عاقبت این روزهای مرسی رئیس جمهور سابق مصر را نتیجه عدم دشمن‌شناسی دانست و اظهار کرد: مرسی از همان ابتدا به دلیل نشناختن درست دشمن و پناه بردن به دامن عربستان که دوست دشمنش بود، در همان سال اول انقلاب مردم، سقوط کرد و ضربه سختی هم از عربستان خورد.

وی افزود: مرسی و هم‌پیمانانش نفهمیده بودند که با چه کسی باید بجنگند و با چه کسی باید رفاقت کنند عدم شناخت دشمن داخلی و خارجی زمینه سقوط زودهنگام این دولت را فراهم کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری دشمن شناسی را یکی از فعالیت‌های مهم رهبری دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدارهای که با نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری داشتند بر دشمن شناسی و بصیرت افزایی مردم توسط اعضای مجلس خبرگان تاکید بسیاری کردند.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دشمنی های چهل ساله آمریکا با انقلاب اسلامی بیان کرد: هرچه از زمان پیروزی انقلاب فاصله می‌گیریم  دشمن را در حاشیه امنیت بیشتری مشاهده می کنیم چون در حال برنامه ریزی برای از بین بردن ارزش ها و مشتبه کردن نیات خود بر ذهن برخی از کوته فکران داخلی است.

 وی با بیان اینکه متاسفانه در قضیه برجام نیز ما ضربه خوردیم، اظهار کرد: هرچند رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کردند که به برجام خوشبین نیستند اما اجازه دادند تا این تجربه در تاریخ ایران ثبت و برای آیندگان عبرت شود.

 آیت الله توکل در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب اجازه دادند مذاکرات برجام صورت گیرد تا مذاکره کنندگان و مردم با چشمان باز ببینند و بفهمند که آمریکا و متحدانش قابل اعتماد نیستند.

وی به اصرار برخی از نمایندگان مازندرانی مجلس شورای اسلامی بر توسعه کنسرت ها در استان اشاره کرد و گفت: اولویت مردم اشتغال، مسکن تورم و گرانی است چرا با اصرار بر برگزاری کنسرت می خواهید ضعف های خود را بپوشانید و ذهن مردم را مشغول چیز دیگری کنید.

آیت الله توکل تاکید کرد: در برخی از کنسرت های برگزار شده استان نیز شاهد کشف حجاب و عدم توجه به شئونات هستیم که جای تاسف دارد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.