رد گزینه شهرداری کرج توسط وزارت کشور بر اساس مصلحت بود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، محمدعلی نجفی پیش از ظهر شنبه در آئین بزرگداشت روز ملی البرز که در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد برگزار شد، اظهار کرد: استان البرز حدود ۹ هزار سال قدمت تاریخی و افتخارات باستانی دارد و در حال حاضر نماد این استان ‌در سازمان ملل می‌درخشد.

وی با تأکید بر اینکه این استان طبیعتی زیبا دارد، گفت: همچنین این استان محل زندگی بسیاری از شخصیت‌های برجسته کشور بوده است. فرهیختگان بسیاری در این استان زندگی می‌کنند که حضور آن‌ها برای این استان بسیار ارزشمند است.

استاندار البرز اضافه کرد: البرز در حوزه گردشگری دارای ظرفیت‌های زیادی است که باید بدان‌ها پرداخته شود ازجمله این ظرفیت‌ها جاده توریستی کرج – چالوس و سد طالقان است به همین منظور باید برای حل مسائل مربوط به این ظرفیت‌ها کمیته‌های کاربردی تشکیل شود.

نجفی بر حمایت و حفظ از دارایی‌های طبیعی و تاریخی استان ازجمله باغ سیب مهرشهر کرج و کاخ مروارید تأکید کرد و گفت: تزریق کمک‌های  لازم به‌منظور بازسازی این ظرفیت‌های تاریخی ضروری است.

وی در بخش دیگری با اشاره به ترافیک سرسام‌آور استان، گفت: حجم بالای ترددها از این استان باعث ایجاد آلودگی هوا شده به همین منظور احداث بزرگراه‌ها و آزادراه‌های جدید در دستور کار است تا بخشی از بار ترافیکی عبوری منتقل شود.

استاندار البرز بابیان اینکه صنعت این استان هم با توجه به تنگناهای اقتصادی موجود در کشور هنوز توانمند و سرپا است، اضافه کرد: باید مشکلات پیش روی فعالان صنعتی البرز تا حد ممکن حل شود.

نجفی در بخش دیگری به انتخاب شهردار کرج و تلاش شورای شهر در این خصوص اشاره کرد و گفت: دغدغه انتخاب شهردار وجود دارد ولی در شرایط کنونی که شهردار انتخاب‌نشده کارها به‌خوبی پیش می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه وزارت کشور بر اساس مصلحت گزینه منتخب شورای شهر کرج برای تصدی پست شهرداری کرج را رد کرده است، گفت: باید گزینه جدید دیگری برای این کرسی انتخاب شود که اکنون شورای شهر کرج با برگزاری جلساتی به دنبال تعیین تکلیف در این خصوص است.

استاندار البرز گفت: وجود مشکلات در حوزه‌های مختلف شهری و روستایی البرز به‌ویژه در حوزه اقتصاد وجود دارد ما به‌عنوان مسئولان استانی باید تکالیف خود را برای بهبود شرایط و رفع مشکلات معیشتی مردم به‌درستی انجام دهیم.

نجفی با تأکید بر اینکه فرای سخنان جناحی باید همه در کنار هم برای توسعه استان تلاش کنیم، ادامه داد: جلب نظر عمومی مردم اهمیت زیادی دارد؛ چون هرگاه از مردم‌ فاصله گرفته‌ایم نتایج مثبتی نصیب ما نشده است.

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما» بعد از اتمام سخنرانی استاندار البرز، از سایت بنیاد البرز شناسی رونمایی شد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.