فرهنگ اعتماد به دستگاه‌های رسمی اطلاع رسانی را ایجاد کنیم

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، مجید خورشیدی صبح یکشنبه در نخستین نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر با تاکید بر ضرورت مدیریت افکار عمومی در سطح استان اظهار داشت: در شرایط کنونی که شبکه های اجتماعی اخبار ضد و نقیض زیادی را منتشر می‌کنند، مدیریت اطلاع رسانی یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی رسمی تا حدودی جایگاه خودش را از دست داده است، اضافه کرد: باید فرهنگ اعتماد به دستگاه‌های رسمی اطلاع رسانی را ایجاد کنیم تا جایگاه این دستگاه ها در مقابل شبکه‌های اجتماعی، ارتقا یابد.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به تشکیل شورای اطلاع رسانی استان بوشهر یادآور شد: تشکیل شورای اطلاع رسانی می‌تواند یک اقدام مفید باشد اما قرار نیست این شورا به موازات دستگاه های اطلاع‌رسان کاری انجام دهد بلکه این شورا باید تمرکز اطلاع رسانی در استان را مدیریت و ساماندهی کند.

خورشیدی با تاکید بر برگزاری جلسات کمیته های چهار گانه شورای اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: شورای اطلاع رسانی استان با همکاری دستگاه‌های اطلاع رسان و رسانه‌ای، آسیب شناسی از وضعیت فعلی اطلاع رسانی در استان را انجام دهد تا مشخص کنیم کدام یک از مدیران در این عرصه فعال بوده یا کدام مدیر فعال نیست.

وی با اشاره به قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: این موضوع یک الزام قانونی است و استان بوشهر در سطح کشور به عنوان یکی از استان‌هایی که در سریع‌ترین زمان پاسخ مورد نظر را به مخاطبان در قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات داده، معرفی شده است.

معاون استاندار بوشهر با تاکید بر معرفی رابطان خبری مدیران ستادی استانداری به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی افزود: پس از معرفی سخنگوی استانداری از سوی استاندار، دستگاه های اجرایی نهایت همکاری را با سخنگوی استانداری برای ارائه اطلاعات مورد نیاز داشته باشند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.