شناسنامه روستاهای استان مرکزی ظرف مدت یک ماه آینده تهیه شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، فتح الله حقیقی پیش از ظهر یکشنبه در نشست با بخشداران استان مرکزی در اراک، با اشاره به اهمیت و جایگاه بخشداری ها و فرمانداری ها بیان کرد: فرمانداران هر شهرستان باید از مدیران کل استان به منظور بازدید از تمامی بخش ها و روستاهای هر شهرستان دعوت به عمل آورند و بخشداران نیز باید عملکرد خود را به استانداری ارائه دهند.

وی ادامه داد: اینکه مدیران کل، فرمانداران و بخشداران تنها در محل خدمت خود حضور داشته باشند زیبنده نیست، بلکه باید در بین مردم باشند و از نزدیک مشکلات و مسائل مردم را ببینند و رصد کنند، زیرا شرایط کنونی شرایطی است که مردم باید بدانند ما نیز در کنار آنها هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی توضیح داد: متاسفانه بی اعتمادی که بین کارشناسان ادارات و مدیران حاکم است سبب شده نتوانیم بسیاری از مسائل و مشکلات را حل کنیم در صورتی که اگر این اعتماد ایجاد شود، قطعا وضعیت بهتر خواهد شد و ما در تلاش هستیم که این اعتماد را ایجاد کنیم.

حقیقی اضافه کرد: تمامی فرمانداران، بخشداران و مدیران ادارات باید عملکردی از فعالیت های خود ارائه دهند و در این زمینه تنها به اعداد و ارقام بسنده نکنند مهم ترین سندی که برای عملکرد این بخش ها وجود دارد تعامل با رسانه ها و بیان اقدامات به آن ها است.

وی تصریح کرد: اگر تعاملی با رسانه ها از طریق این بخش ها وجود نداشته باشد و رسانه ها اطلاعاتی را از خودشان در سایتی منتشر کنند قطعا کم کاری از مدیران، فرمانداران و بخشداران بوده که نتوانسته اند خوراک مناسب و شفافی را به رسانه ها برای انتشار ارائه دهند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی اظهار داشت: ما نباید از ظرفیت رسانه ها به عنوان یک اهرم برای تزریق امید به مردم غافل شویم، یکی از گزینه های معاونت سیاسی امنیتی استاندار برای ارزیابی مدیران، فرمانداران و بخشداران تعامل با رسانه ها است که با جدیت و به عنوان یک اولویت دنبال می شود.

حقیقی افزود: به منظور چابک سازی مدیران کمیته ضدنارضایتی اجتماعی با حضور اعضای شورای تامین نیز برگزار می شود که در آن تمامی موارد و مشکلات مردم و نارضایتی های آنها از عملکرد مدیران، فرمانداران و بخشداران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: از دیگر مسائلی که باید در شهرستان ها توسط فرمانداران و بخشداران مورد توجه قرار گیرد، آسیب شناسی انتخابات در چهار دوره گذشته است که با مسئولیت معاونان سیاسی بایستی انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی بیان کرد: علاوه بر تمامی موارد مذکور طرح شناسنامه دار کردن روستاها تا یک ماه آینده باید انجام شود، زیرا این اقدام باتوجه به اینکه جمعیت هر روستا و امکانات موجود در  شناسنامه روستا ثبت می شود، در توزیع امکانا بسیار دارای اهمیت است.

حقیقی خاطرنشان کرد: در زمینه اجتماعی کردن سلامت و مشارکت مردم در امنیت شورای شهر و روستا، دهیاران، بخشداران و فرمانداران وظیفه دارند این مساله را با جدیت پیگیری کنند، زیرا ۲۰درصد سلامت به دولت و وزارت بهداشت مربوط است و مابقی مربوط به جامعه و فرهنگ سازی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی عنوان کرد: کتاب نامه عملیاتی را به فرمانداری ها ارائه داده ایم و مطابق با آن، فرمانداران باید تمامی موارد را به بخشداری ها ارائه دهند و اقدامات بخشداری ها را بر این اساس جویا شوند.

حقیقی افزود: تاکنون قول ایجاد ۱۰۰ کانون سلامت را داده ایم که تاکنون ۶۰ مورد افتتاح شده، قول ایجاد هفت خانه جوان را داده ایم که شش مورد محقق شده، همچنین افتتاح خانه احزاب را نیز تاکنون توانسته ایم انجام دهیم.

وی توضیح داد: علاوه بر این عملیات ایجاد بانک آمار و جی آی اس را نیز با ۴۳۲ شاخص امنیتی، اجتماعی و اقتصادی در دستور کار داریم که این مهم در سطح کشور ایجاد شده و ما آن را برای استان بومی کرده ایم و اقدامات لازم در این بخش در حال انجام است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین سامانه پایش عملکرد سیاسی استان ها با ۲۵ محور و حدود ۶۰ شاخص به منظور پایش لحظه ای اتفاقات سیاسی استان ایجاد شده که هر ماه به روز می شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.